Preferăm să bârfim pe la colţuri. Nici elevii, nici părinţii lor nu s-au înghesuit să completeze chestionarul online despre temele pentru acasă

Preferăm să bârfim pe la colţuri. Nici elevii, nici părinţii lor nu s-au înghesuit să completeze chestionarul online despre temele pentru acasă

Chestionarele lansate de MEN au fost adresate elevilor, părinţilor şi profesorilor. FOTO: Arhiva „Adevărul“

Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei (ISE) au organizat în perioada 7 - 20 noiembrie 2017 o consultare publică, la nivel naţional, privind rolul temelor pentru acasă. Chestionarele online au fost completate de 32.921 de părinţi, 37.032 de elevi şi 12.487 de cadre didactice, se arată într-un comunicat transmis de MEN.

Ştiri pe aceeaşi temă

În funcţie de mediul de rezidenţă, 77,33% din totalul de respondenţi provin din mediul urban, iar 22,67% din mediul rural. Pe categorii de respondenţi, situaţia este următoarea: cadre didactice (63,72% - urban, 36,28% - rural), elevi (80,29% - urban, 19,71% - rural) şi părinţi (88% - urban, 12% - rural). Distribuţia pe judeţe a ratei de participare plasează Capitala pe prima poziţie la toate categoriile de public: 26,61% - părinţi, 12,97% - elevi şi 9,86% - cadre didactice, potrvit aceleiaşi surse.

Datele colectate vor fi incluse într-un raport de diagnoză redactat de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei. Studiul va permite determinarea stării de fapt în privinţa temelor pentru acasă şi va oferi propuneri specifice de intervenţie.

Precizăm că obiectivele consultării publice sunt identificarea unei noi abordări în ceea ce priveşte rolul acestor activităţi de învăţare, respectiv corectarea unor disfuncţionalităţi semnalate.  

citeste totul despre: