UPDATE VIDEO EVALUARE NAŢIONALĂ 2016 Rezolvarea subiectelor la proba de Română de la Capacitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Rezolvare subiecte Evaluare Naţională - Română. Profesoara Ecaterina Stanca de la Colegiul Naţional „Tudor Vianu“ din Capitală a venit luni la Adevărul Live unde a rezolvat subiectele primite de elevi la proba de Limba şi Literatura Română.

Cele mai importante declaraţii

Profesor Ecaterina Stanca: Subiectele au fost de dificultate medie. Deşi multe persoane s-au speriat când au auzit de poetul Baconsky, însă poezia nu era una grea. Cred că a fost uşoară şi fără sensuri ascunse.

A fost o poezie uşoară şi de interpretat care nu a pus probleme.

La subiectul al doilea, elevii trebuiau să recunoască ce fel de pronume este „care” pentru că mulţi confundă reflexivul cu relativul, mai mult ca denumire.

Adjectivul, trebuiau să precizeze că este una djectiv propriu zis, pentru că pot fi şi adjective pronominale sau adjective provenite din numeral.

Tipul verbului, că este verb predicativ.

La funcţii sintactice, să fie atenţi la „fiecare”, care este atribut adjectival şi nu atribut pronominal.

SUBIECTUL I

A. 1. a alerga - a fugi 

veşnic - perpetuu, permanent, etern

căci - deoarece, pentru că

2. Elevii trebuiau să fie atenţi la nivelurile pe care le implică explicaţia rolului cratimei. Şi anume, la nivel fonetic, trebuiau să sesizeze pronunţia legată pentru evitarea hiatului între vacala „e” şi vocala „î” cu dispariţia unui sunet, respectiv dispariţia vocalei „î”.

La nivel morfologic desparte un verb de o prepoziţie. Desparte cu alte cuvinte părţi de vorbire diferite.

3. Primul vers avea 8 silabe, iar al doilea avea 12.

4. epitet - flori albe, ceruri albastre

B. Trebuiau să repsecte un anumit algoritm pentru încadrarea în genul liric. Dacă ne uităm la barem, acesta cere să prezentăm dpuă trăsături ale genului liric. Asta însemna ori să înceapă cu definiţia, ori să aplice direct definiţia pe text.

Şi anume, că genul liric cuprinde totalitatea operelor în care se prezintă în mod direct sentimente prin intermediul unui eu liric şi al unui mod de expunere. Şi anume, cum era cazul aici, cu trimitere directă chiar la monologul acesta adresat.

După aceea, să ilustreze două trăsături ale genului liric, valorificând textul.

Deci ei putea să justifice exprimarea directă a sentimentelor, sentimentul predominant fiind de melancolie, de nostalgie, de către un eu liric care reprezintă un fel de alter ego al poetului.

Trebuiau să sesizeze mărcile eurlui liric, fiind vorba de subiectivitate, de caracterul subiectiv al textului susţinut nu numai de mărcile legico gramaticale ale eului liric, ci şi de limbajul expresiv.

Exemple de citat din text: voi, îmi, amintiţi, voi, sunteţi, interjecţia „o”.

Alte mărci ar mai fi propoziţia intergoativă, repetiţia care are menirea probabil de a insista pe această legătură puternică pe care o simte cu spaţiul rustic natal.

După ce sesizau proprii descrierii, puteau să rezume conţinut şi concomitent să explice figurile artictice, timpurile verbale.

SUBIECTUL II

1. a. Mauritius

b. 2010

2. Numele autoarei este Andreea Marinaş, iar titlul este „Grădina pierdută a Edenului”: locul în care ajungi doar cu elicopterul.

3. Pentru moment, cei care vizitează această pierdută „grădina a Edenului” sunt trataţi cu privelişti care îţi taie respiraţia, păduri luxuriante, largi câmpii africane, râuri sălbatice şi o bogată cultură locală.

vizitează -  verb predicativ

cu - prepoziţie simplă

care - pronume relativ

sălbatice - adjectiv proriu zis

4. Fiecare sat are câteva case colorate, cu acoperiş de tinichea.

fiecare - atribut adjectival

case - complement direct

5. Prima propoziţie: Dacă cineva are nevoie de doctor, de poliţist sau de pădurar în acea zonă

A două propoziţie: Va trebui - propoziţie pricipală

A treia: să aştepte până ce acesta va fi adus în vale cu elicopterul - subiectiv, cicumstanţială de timp

A patra: până ce va ajunge acolo pe jos. - circumstanţială de timp

6. Trebuiau să fie atenţti la faptul că au nveoie de un verb tranzitiv ca să poată contrui completiva directă.

Exemplu: Ştiam unde se va duce.

Evaluarea Naţională 2016 - Subictele probei la Limba şi literatura Română

Evaluarea Naţională 2016, examenul la Limba şi literatura Română - Barem de evaluare şi de notare

Evaluarea Naţională 2016. Ce subiecte au avut elevii la proba de Română de la Capacitate

Luni la ora 8.30 toţi elevii claselor a VIII-a s-au prezentat în clase, iar la 9.00 au primit subiectele. Ei au avut de rezolvat mai multe cerinţe legate de poezia „Salcâmi” de A.E. Baconsky, dar şi de făcut o compunere despre o întâmplare dintr-o staţiune. Potrivit profesorilor de specialitate, subiectele au fost de dificultate medie. 

"Este subiect unic la nivel naţional. Elevii au două ore la dispoziţie să rezolve testul, examenul finalizându-se la 11.00. În sălile în care avem camere de supraveghere, acestea vor fi folosite", a anunţat Inspectoratul Şcolar Bucureşti.

Calendar Evaluarea Naţională 2016
 
27 iunie 2016 – Limba şi literatura română
28 iunie 2016 – Limba şi Literatura maternă
29 iunie 2016 – Matematică
1 iulie 2016 – Afişarea primelor rezultate, până la ora 16:00 şi depunerea contestaţiilor între orele 16:00 – 20:00
2-4 iulie 2016 – Rezolvarea contestaţiilor
5 iulie 2016 – Afişarea rezultatelor finale după contestaţii
 

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite