Produse româneşti în magazinele alimentare. Aproape 40% din români consideră că produsele autohtone sunt la fel de scumpe ca cele străine

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Produse româneşti în magazinele alimentare. Două treimi din respondenţi consideră că produsele alimentare româneşti sunt mai bune calitativ decât cele străine
Produse româneşti în magazinele alimentare. Două treimi din respondenţi consideră că produsele alimentare româneşti sunt mai bune calitativ decât cele străine

Produse româneşti în magazinele alimentare. Aproape 40% din români consideră că produsele alimentare româneşti sunt la fel de scumpe ca cele străine, iar 28,8% sunt de părere că produsele autohtone sunt chiar mai scumpe, arată rezultatele unui sondaj realizat de INSCOP la comanda Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România.

Două treimi din respondenţi consideră că produsele alimentare româneşti sunt mai bune calitativ decât cele străine, iar 27% sunt de părere că acestea sunt comparabile calitativ, în timp ce doar 4,6% spun că cele româneşti sunt mai proaste. Studiul a arătat şi că românii au păreri diferite despre ceea ce înseamnă „produs românesc“. Astfel, 36% spun că produs românesc este cel făcut după o reţetă românească, 26,6% spun că în această categorie intră orice produs care se fabrică în România, indiferent de originea ingredientelor, de nume şi de brand, în timp ce 21,6% consideră că produsul românesc este cel tradiţional iar pentru 12,9%, produsul românesc este cel care are un nume românesc. Studiul a fost realizat prin intervievarea la domiciliu a 1.220 de persoane, eroarea fiind de ± 2,8%.

Produse româneşti în magazinele alimentare. Despre lanţul alimentar scurt

Senatul a adoptat marţi o propunere legislativă care instituie obligaţia comercianţilor persoane juridice să achiziţioneze produsele din categoriile carne, legume şi fructe în proporţie de cel puţin 51% corespunzător fiecărei categorii, din lanţul alimentar scurt, adică din producţie românească.

Potrivit PAC (programul politicilor argicole comune), lanţul de alimentar scurt presupune existenţa unui „lanţ de aprovizionare care implică un număr limitat de operatori economici angajaţi în activităţi de cooperare şi de dezvoltare economică locală, precum şi relaţii geografice şi sociale strânse între producători şi consumatori“, arată raportul suplimentar asupra propunerii legislative pentru completarea Legii nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare.

În lunile de iarnă, din decembrie şi până în februarie, prin excepţie, legumele şi fructele din import ar putea să reprezinte maximum 70% din ofertă, pe fiecare categorie.

Produse româneşti în magazinele alimentare. Ce prevede iniţiativa legislativă votată de Senat

Iniţiativa legislativă votată în plenul Senatului mai prevede că nerespectarea acestor prevederi se sancţionează cu amendă de la 25.000 lei la 50.000 lei, în măsura în care nu sunt aplicabile prevederile Legii concurenţei nr. 21/1996.

Potrivit raportului comisiei de specilaitate, modificarea legii privind comercializarea produselor alimentare ar putea conduce la întărirea competitivităţii pe piaţa de aprovizionare cu produse alimentare, la o creştere a competitivităţii fermierilor şi micilor producători agricoli, având ca urmare creşterea ofertei de produse proaspete şi minim procesare, cu implicaţii benefice asupra sănătăţii consumatorilor.

Propunerea legislativă a fost iniţiată de senatorul PSD Ovidiu Donţu şi ar urma să ajungă şi în atenţia Camerei Deputaţilor, for decizional.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite