OLX, cinci sfaturi pentru protecţia clienţilor. Ce poţi face dacă eşti victima unui atac de phishing

0
Publicat:
Ultima actualizare:
olx

Pentru a marca Ziua Siguranţei pe Internet (9 februarie), OLX, în parteneriat cu ING Bank România, lansează o nouă campanie de conştientizare şi informare, cu scopul de a veni în sprijinul tuturor consumatorilor care se pot afla în situaţii critice.

OLX, lider al pieţei locale de anunţuri generaliste şi unul dintre cele mai vizitate site-uri din România, continuă demersul de informare privind principalele măsuri de protecţie a consumatorilor, în mediul online. OLX recomandă, în continuare, păstrarea vigilenţei în faţa diverselor atacuri care imită contul platformei, pentru a ademeni utilizatorii şi a îi convinge să îşi lase datele personale şi bancare. Fenomenul se numeşte “phishing” şi constituie cea mai frecventă formă de fraudă din mediul virtual.

În contextul pandemiei generate de COVID-19, tentativele de phishing au crescut semnificativ, atacatorii devenind din ce în ce mai abili în accesarea datelor personale ale utilizatorilor: prin website-uri false, e-mail-uri sau SMS-uri care creează iluzia că sunt trimise din partea unor companii renumite şi de încredere. OLX, alături de ING Bank România, doreşte să participe activ şi să îşi aducă contribuţia la expunerea şi combaterea vulnerabilităţilor din mediul online, la care sunt supuşi consumatorii de pretutindeni.

“În urma comunicărilor realizate de OLX în luna decembrie, conform datelor noastre, procentul userilor care au ştiut să depisteze un potenţial atac de phishing a crescut de la 26% la 57%. Ne bucură să ştim că numărul celor care recunosc o tentativă de fraudă s-a dublat, în acelaşi timp, suntem conştienţi că mai putem contribui la amplificarea acestui număr.

Cunoscând faptul că atacatorii încearcă să scoată vânzătorii de pe chat-ul platformei şi să îi ducă spre site-uri clonă, OLX acţionează pe două planuri: prevenţie (prin comunicare adecvată diverselor situaţii) şi reacţie (prin blocarea link-urilor de phishing).

Am avut o medie lunară de 1.000 de solicitări primite de la clienţi şi am închis, în ultimele 6 luni, peste 2.500 de site-uri clonă, iar pentru soluţionarea cazurilor, colaborăm în mod constant cu Poliţia Română. Astăzi, de Ziua Siguranţei pe Internet, lansăm un nou val de informare, împreună cu ING Bank România, astfel încât tot mai mulţi consumatori să cunoască metodele de apărare împotriva atacurilor de phishing.”, a declarat Theodor Filoş, Business Manager OLX.

“În ING, siguranţa clienţilor noştri, a banilor şi a datelor bancare ale acestora, se află pe primul loc. Ne asumăm extrem de serios responsabilitatea de a ne proteja clienţii, societatea şi întregul sistem financiar de atacurile de tip phishing. Astfel, lansăm şi ne implicăm constant în campanii de informare şi conştientizare a clienţilor cu privire la noile tipuri de fraude. De asemenea, acţionăm prin sisteme complexe pentru monitorizarea tranzacţiilor suspecte şi blocarea acestora şi avem un parteneriat bun cu autorităţile locale.

Noile tentative de fraudă se bazează pe obţinerea tuturor informaţiilor de pe card, necesare efectuării unei plăţi online. Clienţii trebuie să fie vigilenţi, să nu îşi dea niciodată datele cardului şi să nu acceseze link-uri sau fişiere ataşate din e-mail-uri nesolicitate sau din social media, aceasta este prima regulă de siguranţă. Ne bucurăm să ne alăturăm OLX, de Ziua Siguranţei pe Internet, într-o nouă campanie pentru educarea utilizatorilor şi combaterea atacurilor de tip phishing”, a afirmat Alin Becheanu, Head of Fraud Monitoring and Prevention în cadrul ING Bank România.

5 sfaturi pentru protecţia consumatorilor:

Analizează cu atenţie orice link primit prin reţelele de socializare (Whatsapp, Facebook) şi nu îţi introduce datele cardului pe astfel de site-uri. Există riscul ca acestea să fie clone false care extrag datele cardului. Ai grijă ca adresa website-ului în bara de navigare să înceapă cu „https” (şi nu „http”), ceea ce înseamnă că este securizată (ex.: https://www.olx.ro/ şi https://ing.ro/) şi că URL-ul este cel corect.  

Ţine minte întotdeauna: cardul bancar este un instrument de plată, nu de încasare, adică este folosit ca să faci plăţi şi nu ca să încasezi banii pe card. Aşa că NU oferi datele (număr, data de expirare şi CVV2) altor persoane care susţin că îţi vor trimite bani. Un mesaj cu cod de autorizare nu va veni niciodată când trebuie să primeşti bani, iar dacă trimiţi codul, înseamnă că autorizezi, de fapt, o plată.

Păstrează conversaţia doar pe chat-ul OLX şi nu discuta pe alte canale de comunicare, precum WhatsApp. Chat-ul OLX cel mai sigur canal de comunicare, locul în care te putem proteja în caz de fraudă.

Nu accepta să-ţi dai datele cardului pentru a primi contravaloarea unui produs vândut pe OLX. Plăţile prin livrarea prin OLX se fac doar ramburs, prin firma de curierat (cash sau în contul tău bancar). 

Uită-te după greşeli de ortografie. Mesajele frauduloase pot include greşeli sau exprimări incorecte. Mai mult, mesajele pot avea o formulă de adresare generică, fără a fi personalizate cu numele sau prenumele tău.

Ce poţi face dacă eşti victima unui atac de tip phishing

Anunţă imediat banca şi raportează problema în scopul blocării cardului

Depune o plângere la Poliţia Română, pe https://www.politiaromana.ro/ro/petitii-online sau la cea mai apropiată secţie de poliţie 

Contactează echipa de customer success OLX şi trimite-le linkul paginii false pe contact@olx.ro, pentru a-l bloca de urgenţă

Blochează numărul de telefon al atacatorului 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite