Volkswagen a numit un nou CEO care va restructura compania. Prima măsură: vânzarea de active

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Volkswagen a declarat că Herbert Diess va prelua de la Matthias Müller funcţia de director executiv al companiei, în cadrul unei restructurări de amploare prin care compania va reorganiza multiplele mărci de autoturisme în trei divizii. Prima măsură a noului CEO ar putea fi vânzarea de active, scriu Reuters şi The Guardian.

Joi, producătorul de automobile a anunţat că intenţionează să creeze şase noi domenii de activitate şi un portofoliu special pentru China, cea mai mare piaţă a sa, urmând să-şi împartă multiplele branduri în trei divizii.

Volkswagen l-a înlocuit pe Müller după ce acesta nu a reuşit să reorienteze portofoliul de mărci al grupului, un pilon cheie al „Strategiei 2025” care doreşte să transforme compania într-un lider al maşinilor curate, ca urmare a scandalului emisiilor de noxe din 2015.

Numirea lui Diess, fostul manager de brand, a fost salutată de analişti. „Diess este un om de acţiune. El este cea mai plauzibilă alegere la VW pentru a conduce grupul în faza următoare a transformării sale”, a declarat analistul britanic Frank Schwope, care recomandă investitorilor să cumpere acţiuni Volkswagen.

Noua CEO, Herbert Diess, şi-a început mandatul declarând, vineri, că ia în considerare vânzările de active şi încearcă să transforme conglomeratul multi-brand într-o companie subţire cu mărci puternice. Vorbind la prima sa conferinţă de presă ca director executiv al VW, Diess a spus că va analiza diferitele active din portofoliul companiei, printre care se numără Renk şi MAN Diesel, şi va analiza dacă menţinerea lor are sens. „Vom revizui toate opţiunile”, a spus Diess, adăugând că aceasta ar putea include investiţii în afaceri sau vânzări de active.

Cum vor fi reorganizate mărcile

Consiliul de administraţie doreşte să reorganizeze modul în care autoturismele, camioanele şi autobuzele sunt grupate, în încercarea de a-şi spori sinergiile de dezvoltare şi de inginerie şi de a îmbunătăţi competitivitatea producătorului german.

Membrii consiliului de supraveghere VW mai discută despre crearea unui grup „super premium” care să includă mărcile de maşini sport Porsche, Bentley, Lamborghini şi Bugatti. Audi va fi exclusă din acest grup şi va forma divizia sa „premium”. În plus, ar exista un grup „volum” care include marca VW, divizia cehă Skoda şi unitatea spaniolă Seat, dar şi o categorie de „vehicule comerciale”. Volkswagen va crea şi o divizie de camioane şi autobuze, care include mărcile de camioane MAN şi Scania, iar unităţile Volkswagen MAN Turbo şi Renk ar fi într-o altă divizie.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite