Volkswagen nu este obligat să reprimească autovehiculele cu motoare trucate, a decis justiţia germană

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Producţia de maşini a grupului a scăzut la 5,82 de milioane de unităţi anul trecut, faţă de 6,12 milioane în 2014, pe fondul scăderii vânzărilor, în urma scandalului cu noxele măsluite FOTO: Guliver/ Getty Images
Producţia de maşini a grupului a scăzut la 5,82 de milioane de unităţi anul trecut, faţă de 6,12 milioane în 2014, pe fondul scăderii vânzărilor, în urma scandalului cu noxele măsluite FOTO: Guliver/ Getty Images

Tribunalul din Bochum a decis, miercuri, că reprezentanţele auto ale Volkswagen nu sunt obligate să reprimească autovehiculele cu motoare trucate pe care le-au vândut clienţilor.

Un proprietar de maşină Volkswagen a dat în judecată un dealer german al Volkswagen, cerând vânzătorului să anuleze contractul şi să ia înapoi automobilul său Tiguan cu motor diesel, unul dintre modelele afectate de scandalulul cu motoare trucate sau să-i reducă valoarea din preţul de achiziţie a unui nou autovehicul, scrie publicaţia britanică „Daily Mail”.

Judecătorul Ingo Streek de la tribunalul din Bochum a decis însă, că deşi automobilul a fost echipat cu software-ul care falsifică rezultatele testelor antipoluare, acest lucru nu înseamnă că proprietarul automobilului poate să îl returneze Volkswagen. Judecătorul a luat această decizie pe motiv că nu este vorba de un defect „major”, iar automobilul poate fi utilizat în continuare fără restricţii, conform Agerpres.

Totodată, grupul german a promis că în cursul acestui an va remedia toate deficienţele autovehiculelor din Germania implicate în scandal.

Atât în Germania, cât şi în alte ţări, numeroşi clienţi ai companiei au demarat procese contra VW, deoarece se consideră înşelaţi. În plus, compania a fost dată în judecată şi de acţionari, nemulţumiţi de prăbuşirea cotaţiei titlurilor VW cu 40% după izbucnirea scandalului. În SUA, săptămâna trecută, 200 de reclamanţi au depus o plângere colectivă împotriva companiei. Procese împotriva companiei au fost pornite şi de ONG-uri şi de autorităţile din anumite ţări.

Grupul Volkswagen este implicat în prezent într-un scandal de proporţii privind manipularea emisiilor poluante. La sfârşitul lunii septembrie 2015, Volkswagen a recunoscut că aproape 11 milioane de automobile diesel, la nivel mondial, conţin dispozitivele de trucare a emisiilor poluante.

Credibilitatea industriei germane este afectată de amploarea scandalului în care este implicat cel mai mare producător auto european şi de temerea că falsificarea rezultatelor unor teste ar fi fost aprobate la cel mai înalt nivel.

Totodată, producţia de maşini a grupului a scăzut la 5,82 de milioane de unităţi anul trecut, faţă de 6,12 milioane în 2014, pe fondul scăderii vânzărilor, în urma scandalului cu noxele măsluite.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite