Dieselgate seacă vistieria VW: 80 de miliarde de euro despăgubiri şi investiţii, plus o posibilă amendă din partea CE

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Volkswagen FOTO AP

Pe lângă despăgubirile pe care le plăteşte consumatorilor americanii (care au ridicat costurile totale la 30 de miliarde de euro) şi investiţiile majore în maşini electrice (estimate la circa 50 de miliarde de euro până în 2030), producătorul s-ar putea confrunta şi cu o amendă uriaşă din partea CE pentru că nu şi-a respectat promisiunea de a remedia deficienţele de pe toate cele 8,5 milioane de maşini vândute în  Europa.

Problemele cu care se confruntă producătorul auto german sunt departe de a se apropia de final, cel mai optimist termen fiind, potrivit EUobserver, anul 2019. 

Recent, purtătorul de cuvânt al companiei Nicolai Laude a afirmat că VW a remediat deficienţele de pe aproximativ 5,4 milioane din cele 8,5 milioane de automobile diesel europene echipate cu soft-uri care au înşelat testele oficiale privind emisiile. 

Calculele publicaţiei arată însă că media remedierilor este de circa 200.00 unităţi lunar, ceea ce înseamnă că repararea celor peste 3 milioane de maşini rămase au dura cel mai devreme până la începutul anului 2019.

Se angajase să repare toate maşinile

Termenul îl depăşeşte însă cu mult pe cel avansat anul trecut în faţa Comisiei Europene.

Potrivit Euobserver, CE anunţa în 2016 că Volkswagen s-a angajat să „repare toate maşinile până în toamna anului 2017”, adică în maximum doi ani de la izbucnirea scandalului privind fraudarea testelor legate de emisii care în Europa a implicat patru mărci Volkswagen Group (VW): Audi, Seat, Skoda şi Volkswagen. 

Noul termen – 2019 -, care reiese din calculele Euobserver, ar putea atrage după sine şi o sancţiune financiară semnificativă din partea officialilor europeni.

   

În Germania s-au reparat aproape toate maşinile. În restul statelor doar jumătate

Campania de reparaţii a avut cel mai mare succes în Germania, unde, potrivit lui Laude, aproximativ 90% din maşini au fost reparate.

Purtătorul de cuvânt al Volkswagen nu a oferit, potrivit Euobserver, şi datele dafalcate ale celorlalte state membre din UE, însă calculele arată că doar 52% dintre automobilele vândute în 27 de state membre au fost remediate.

Consumatorii europeni, dezamăgiţi

Pe de altă parte, organizaţiile europene de consumatori s-au arătat foarte dezamăgite de tratamentul discriminatoriu al grupului Volkswagen, care plăteşte despăgubiri clienţilor americani, nu şi cel.or europeni.

"De la început am apelat la Volkswagen pentru a informa mai bine consumatorii, pentru a plăti despăgubiri consumatorilor europeni din cauza daunelor pe care le-au suferit şi, în ambele puncte principale, nu a fost prea mult pentru consumatorii europeni", a spus Ursula Pachl de la organizaţia consumatorilor Beuc.

Într-un interviu recent, comisarul european pentru industrie Elzbieta Bienkowska şi-a exprimat, de asemenea, dezamăgirea faţă de tratamentul Volkswagen faţă de cetăţenii europeni.

Comisarul UE, Bienkowska, a spus între timp că "lupta" pentru compensarea echitabilă a europenilor "nu s-a terminat".

"Deocamdată nu am câştigat. Nu am putut convinge producătorii de maşini", a spus Bienkowska, subliniind că în Statele Unite, clienţii VW primesc câteva mii de dolari în compensaţie. În Europa, ei nu obţin nimic.

"Eu nu cer acelaşi fel de compensaţii ca în Statele Unite... Nu cer aceeaşi sumă de bani... Dar vreau să văd puţină bunăvoinţă din partea VW”, a spus aceasta.

   

Costurile Dieselgate au ajuns la 30 miliarde euro

La sfârşitul lunii septembrie, VW a alocat încă 2,5 miliarde euro pentru achiziţia maşinilor cu soft falsificat din SUA, informa CNN Money, precizând că astfel costurile companiei cu Dieselgate au ajuns la 30 miliarde euro.

Un acord convenit anul trecut cu SUA, obligă Volkswagen să răscumpere autoturismele poluante, cu softuri falsificate vândute în ţară, sau să plătească în numerar proprietarilor dacă aceştia preferă să-şi repare singuri autovehiculele.

Volkswagen, cel mai mare producător de automobile din lume, a declarat că schema de cumpărare "se dovedeşte a fi mult mai complexă din punct de vedere tehnic şi consumă mai mult timp" decât se aştepta.

Volkswagen investeşte puternic în vehicule hibride şi electrice

   

Planurile Volkswagen sunt extrem de ambiţioase, menite fiind să spele imaginea creată de falsificarea testelor privind emisiile de noxe, scrie bloomberg.com. Compania a declarat la începutul lunii trecute că va cheltui mai mult de 50 de miliarde de euro (60 miliarde de dolari) pe baterii.

Şeful VW, Matthias Mueller, a anunţat luna trecută la Frankfurt planurile companiei de a construi 300 modele electrice din întreaga gamă a grupului de 12 mărci, angajându-se că va cheltui 20 miliarde euro până în 2030 pentru a lansa maşinile şi încă 50 de miliarde euro pentru a cumpăra bateriile necesare pentru alimentarea autovehiculelor.

"Din punct de vedere financiar, suntem foarte robuşti", a spus Mueller într-un interviu acordat Bloomberg. "Vom aloca banii de care avem nevoie pentru a face aceste investiţii", a adăugat acesta.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite