Românii pot face banking online cu un telefon Apple pe baza amprentei digitale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

BCR a lansat miercuri o funcţionalitate în aplicaţia de mobile banking, pentru terminalele Apple (telefoane IPhone 5S sau versiuni mai noi), utilizatorii putând să se autentifice în aplicaţie prin tehnologia de recunoaştere a amprentei digitale, fără a mai introduce parolă.

Aplicaţia permite autentificarea la soluţiile de internet banking şi mobile banking BCR prin eToken, folosind opţiunea Touch ID, exclusiv pentru terminalele Apple.

Clienţii BCR vor putea să acceseze gratuit această aplicaţie şi nu vor mai fi nevoiţi să îşi amintească parolele complicate, se arată într/un comunicat al băncii.

Potrivit instituţiei de credit, din cei 135.000 de clienţi care utilizează un serviciu disponibil pentru internet şi mobile banking, 29% realizează plăţi de facturi şi utilităţi, 18% reprezintă retrageri de numerar la ATM şi 7% retrageri de numerar la casierie. Totodată, 17% efectuează transferuri bancare, iar 16% economisesc.

Plăţi mai consistente prin IOS

Utilizatorii sistemului de operare IOS (Apple) pe dispozitive mobile efectuează plăţi de pe telefon cu o valoare medie de 3.100 de lei, faţă de 1.800 lei în cazul utilizatorilor de Android (Google), deşi aceştia din urmă au o pondere de 70% în numărul total de utilizatori mobile banking ai BCR.

"Acest lucru este normal, dacă stăm să ne gândim, pentru că un utilizator de produse Apple este, de obicei, mai educat şi mai înstăriţi", a declarat miercuri Cristian Mustaţă, şef departament Strategie Digitală din cadrul BCR.

Banca are 700.000 de utilizatori pe platformele de internet banking şi mobile banking, din care 40% sunt activi, folosind frecvent aplicaţia.

Pe acest segment, banca a consemnat un avans de 9% al numărului de utilizatori activi pe internet banking şi o dublare a celor activi pe mobile banking.

Aplicaţia pentru telefoane mobile a generat 200.000 de descărcări, din care 60.000 în primul semestru al acestui an.

Ponderea utilizatorilor de mobile banking în internet banking a crescut de două ori în acest an faţă de anul trecut.

Un utilizator IOS efectuează, în medie, o tranzacţie, iar utilizatorii Android realizează 0,7 tranzacţii, ca pondere în total.

Plăţile de facturi au consemnat o creştere de 16% în acest an pe total canale electronice, iar pe mobile s-a înregistrat o dublare a plăţilor, în urma introducerii în aplicaţie a facilităţii de scanare a codului de bară de pe factură.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite