Cum să foloseşti cardul la comerciant şi să primeşti recompense pentru fiecare plată efectuată

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pentru fidelizarea clienţilor, băncile acordă clienţilor puncte de loialitate pentru plata cu cardul la comerciant
Pentru fidelizarea clienţilor, băncile acordă clienţilor puncte de loialitate pentru plata cu cardul la comerciant

Ca să-şi fidelizeze şi să-şi extindă clientela, băncile comerciale acordă utilizatorilor de carduri, de debit sau de credit, o serie bonusuri şi recompense. Una dintre cele mai frecvente modalităţi de răsplătire a clienţilor o reprezintă punctele de loialitate.

MasterCard a lansat la sfârşitul anului 2012 platforma Rewards pe piaţa românească, în prezent fiind înscrise trei bănci comerciale. Sistemul presupune acumularea de puncte într-un cont al utilizatorului de card pentru fiecare plată efectuată la comerciant sau pe internet. Ulterior, cu punctele acumulate, posesorul cardului poate face cumpărături de pe un portal dedicate care conţine, în prezent, peste 300 de produse din şase categorii. 

Înrolarea utilizatorilor de carduri pe platforma Rewords este voluntară, nu presupune comisioane suplimentare, iar punctele acumulate în contul personal pot fi folosite pentru achiziţii sau pot fi transferate unui alt utilizator înrolat. 

În prezent, sunt înscrise în program OTP Bank, CEC Bank şi Alpha Bank, iar reprezentanţii Mastercard susţin că noi bănci vor derula în următoarea perioadă acest program. 

„De fiecare dată când plăteşti cu cardul undeva, primeşti o cotă parte înapoi în contul tău de puncte, iar site-ul efectiv, pentru că este vorba de un site, poate fi accesat de clienţi, are fiecare un username şi o parolă, şi funcţionează ca un magazin online. Aici mai ai şi partea de extras de cont, cum ar veni, pentru că poţi vedea exact cum ai acumulat punctele, să vezi fiecare tranzacţie, să-ţi vezi soldul contului, poţi să-l foloseşti pentru a cumpăra puncta din categoriile de pe site sau poţi transfera punctele către alţi utilizatori“, a explicat, pentru „Adevărul“, Cosmin Vladimirescu, general manager MasterCard pentru România şi Repubica Moldova.   

Câte puncte primeşti pentru plăţile cu cardul

Pe cardurile de credit, punctele se acumulează mai repede decât pe cardurile de debit, iar pe cardurile premium rata de acumulare este şi mai mare. Utilizatorul poate cumuli punctele de pe mai multe carduri.

De exemplu, OTP Bank şi CEC Bank oferă câte un punct de loialitate pentru fiecare 2 lei cheltuiţi cu cardul de credit emis sub sigla MasterCard şi câte un punct pentru fiecare 4 lei cheltuiţi cu un card de debit. 

La OTP Bank, înscrierea în cont aduce automat 1.000 de puncte în cont.  

Recent, şi Alpha Bank a lansat facilitate Rewards pentru anumite carduri MasterCard World, un card cu funcţie de debit amânat. Mai exact, cardul care amână cu două săptămâni fiecare cumpărătură, suma nu îţi este blocată imediat pe cont, ai un fel de perioadă de graţie la un card de debit.  

În catalogul MasterCard Rewards de pe site-ul dedicat achiziţiilor pe baza punctelor accumulate sunt şase categorii – multimedia&accesorii, călătorii&timp liber, hobby&sport, kids club, MasterCard şi produse pentru casă – cu peste 300 de produse. 

Printre cele mai vândute produse pe baza punctelor de loialitate acumulate în conturi de utilizatorii de carduri sunt rucsaci, căni, umbrele, CD-uri cu cântece de Crăciun (produs inclus în catalog în perioada Sărbătorilor), expressoare, roboţi de bucătărie, mouse-uri, televizioare sau aparate fto digitale.  

România, a treia ţară din lume care a lansat platforma de recompense

„România a fost la foarte mică distanţă de Ucraina, a treia ţară în care MasterCard a lansat platforma aceasta. Prima ţară din lume a fost Polonia, în 2011, apoi a lansat Ucraina şi, în decembrie 2012, România a dat drumul cu OTP Bank unui pilot cu angajaţii. În februarie 2013, au dat drumul oficial pentru toată lumea“, a declarat Cosmin Vladimirescu.

El a explicat că, spre deosebire de Polonia şi de Ucraina, care au înrolat pe platform exclusiv cardurile premium debit şi credit, în România, programul a fost lansat pentru toţi posesorii persoane fizice de carduri – de debit sau credit, standard sau premium. 

Cosmin Vladimirescu spune că românii sunt mult mai atraşi, dar şi fideli cardurilor pentru a căror utilizare primesc constant recompense faţă de cele pentru care se acordă un bonus la activare. „Principiul este foarte simplu. Noi am văzut de-a lungul timpului că loialitatea clienţilor care beneficiază de nişte avantaje permanente în utilizarea cardurilor este mult mai mare decât a celor care primesc un incentive (stimulent – n.r.) o dată ca să-şi activeze cardul şi să-l folosească, după care nu mai primesc nimic“, a explicat reprezentantul MasterCard. 

„O noutate este faptul că poţi să-ţi recompensezi clienţii şi pentru altfel de tranzacţii. Pe lângă plata cu cardul, clientul poate primi puncte pentru depozite, pentru credite de consum sau imobiliar. Adică banca mea poate sa-mi dea puncte nu numai atunci când plătesc cu cardul, poate să îmi dea puncte atunci când îmi plătesc la timp rata la creditul ipotecar sau fac un depozit suplimentar. Cardul este elemental principal şi este cheia de acces la acest program“, a mai spus Cosmin Vladimirescu.     

Obiectivul MasterCard este de a include şi cardurile business pe platforma Rewards, unde toţi utilizatorii de carduri angajaţi ai unei companii vor contribui la bunăstarea companiei, adică de puncte va dispune compania. De asemenea, MasterCard îşi propune să crească numărul de bănci înscrise în programul de recompense. 


Mai puteţi citi: 

Guvernul vrea să plafoneze comisioanele interbancare la plata cu cardul. MasterCard crede că reducerea va majora costurile consumatorilor. Guvernul va limita comisioanele interbancare pe care banca emitentă a cardului le percepe de la banca acceptatoare, prin ale cărei terminale se realizează plata la comerciant, la 0,2% pentru cardurile de debit şi 0,3% pentru cardurile de credit, potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţă publicat de Ministerul Finanţelor Publice. MasterCard consideră, însă, că reducerea va duce la creşterea costurilor pentru consumatori.

Şeful MasterCard România: Suntem avansaţi tehnologic şi atraşi de inovaţie, dar nu plătim electronic. Doar 6% din plăţile pe care le facem sunt electronice, fiind obişnuiţi să achităm cash. Bancherii speră însă să ne convertească promiţându-ne reduceri, rapiditatea tranzacţiilor şi securizarea banilor.

Cum poţi să-ţi plăteşti cumpărăturile şi facturile cu un smartphone. MasterCard şi Netopia au lansat o aplicaţie pentru iPhone şi telefoanele Android. Posesorii de carduri MasterCard vor putea efectua plăţi mobile pe smartphone-uri (telefoane inteligente) cu ajutorul unei aplicaţii gratuite, care necesită definirea unui cod PIN pentru mobil, şi vor putea plăti facturile, produsele şi serviciile achiziţionate de la comercianţi.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite