Vânzări record pentru grupul care operează brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell
0
Sphera Franchise Group, operatorul lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell, a continuat, în al treilea trimestru din 2021, tendinţa pozitivă de creşteri trimestriale, înregistrând vânzări consolidate record de 284,2 milioane de lei, cu 44% mai mari faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Potrivit datelor publicate de Bursa de Valori Bucureşti (BVB), vânzările generate în România au contribuit cu 247,9 milioane lei, Italia cu 33,1 milioane lei, în timp ce Republica Moldova a înregistrat un nivel istoric având cu o cifră de afaceri de 3,2 milioane lei.
La nivel de brand, în T3 2021, KFC a adus venituri în valoare totală de 243,4 milioane lei, Pizza Hut – 26,7 milioane lei şi Taco Bell 14 milioane lei.
„Cu excepţia Pizza Hut, toate mărcile Grupului au înregistrat vânzări-record în T3 2021.”, au precizat reprezentanţii companiei.
Conform BVB, creşterea veniturilor Grupului pe toate cele trei pieţe şi la nivel de brand a fost determinată de mai mulţi factori pozitivi, inclusiv redeschiderea aproape completă a economiilor din Europa, redeschiderea restaurantelor la interior, vremea bună, precum şi sentimentul general pozitiv influenţat de semnele care indicau un potenţial sfârşit al pandemiei şi revenirea la normalitate.
„Cu toate acestea, de la sfarsitul lunii septembrie, un nou val de infectii cu COVID-19 în România, împreună cu nivelul scazut de vaccinări, au temperat acest entuziasm, indicand un potenţial impact negativ asupra industriei HoReCa.”, precizează sursa citată.
Cheltuielile în restaurante au crescut marginal mai rapid decât vanzările din T3 2021, ajungând la 249,2 milioane lei, o creştere cu 47% faţă de T3 2020.
„Deoarece cheltuielile generale şi administrative au crescut cu 21%, ajungând la 13,1 milioane lei, profitul din exploatare în T3 2021 a fost de 21,9 milioane lei, o creştere cu 26% % faţă de T3 2020.
Costurile financiare s-au dublat din cauza impactului negativ al cursului valutar, ajungând la 2 milioane lei, în timp ce veniturile financiare au înregistrat o scădere cu 12%, ajungând la 0,8 milioane lei.
În consecinţă, Grupul a încheiat T3 2021 cu un indicator EBITDA de 32,1 milioane lei, +21% (EBITDA normalizat de 29,8 milioane lei, +11% faţă de anul trecut), profit brut de 20 milioane lei, +22% şi un rezultat net de 22,9 milioane lei, +30%.”, informează BVB.
La sfârşitul T3 2021, Grupul avea 164 de restaurante, faţă de 157 de unităţi în perioada similară a anului 2020.
„Trimestrul trei a fost unul excelent pentru Sphera Franchise Group. Am continuat aceeaşi dinamică de creştere pe piaţa românească şi moldovenească ca şi în trimestrul precedent, dar am completat-o cu o performanţă îmbunătăţită în Italia, datorită relaxării restricţiilor impuse de autorităţi.
Trimestrul al treilea a fost, ca în fiecare an, cel mai bun trimestru pentru Sphera, aspect care ne bucură, fiindcă, tot mai mulţi clienţi au optat în această perioadă pentru opţiunea dine-in sau takeaway în loc de livrare la domiciliu.
Performanţa realizată ne-a oferit atât nouă, cât şi acţionarilor noştri, un bun indicator al vitezei cu care ne putem reveni dacă economia este redeschisă complet şi restricţiile sunt ridicate. În plus, ne-a oferit confirmarea că deciziile noastre de a continua dezvoltarea reţelei de restaurante din ultimele 12 luni a fost una corectă”, a declarat Călin Ionescu, Directorul General al Sphera.
Conform sursei citate, datorită rezultatelor din T3 2021 care au îmbunătăţit semnificativ performanţa înregistrată de la începutul anului şi până în prezent, Sphera a încheiat primele noua luni ale anului 2021 cu vânzări consolidate de 728,7 milioane lei pe toate cele trei pieţe în care este prezentă, o creştere de 45% faţă de primele 9 luni din 2020.