După un deal cu Vodafone, a pariat pe retailul alimentar: vrea o reţea de 100 de magazine în 5 ani
0În 2009 vindea un business de 33 de milioane de euro gigantului Vodafone. Trei ani mai târziu intră într-un domeniu total diferit: retailul alimentar de proximitate. Planurile sale nu se opresc la şapte magazine, cât numără în prezent reţeaua Pronto, Gabriel Sandu declarând ferm că în următorii 5 ani vrea să ajungă la pragul de 100 de magazine.
Originar din Rădăuţi, Gabriel Sandu are la 39 de ani o vastă experienţă în sectorul telecom, fiind fondatorul reţelei GSM Proton, o afacere de 33 de milioane de euro pe care a vândut-o companiei Vodafone în anul 2009.
În 2009 s-a întors din Taiwan, unde a văzut pentru prima oară modelul retailului de proximitate. Ulterior, a aflat că este ţara cu cel mai dezvoltat retail de proximitate din lume – cea mai mare densitate, cel mai mare număr de magazine. Potrivit lui Gabriel Sandu, investiţia medie în amenajarea unui magazin este de circa 40.000 de euro, fără a include costurile cu chiria spaţiului.
„Prin Metro, Carrefour, Auchan, Cora s-a desfiinţat uşor-uşor comerţul românesc. Peste 50% din comerţul din România este deţinut de străini. Cred că ar trebui să apară şi un model de business cu capital românesc pe termen lung. Pentru a realiza acest lucru trebuie să ai anumite volume. Aceasta este cheia pentru care comerţul din străinătate are un avantaj competitiv faţă de cel din România”, crede Gabriel Sandu.