După un deal cu Vodafone, a pariat pe retailul alimentar: vrea o reţea de 100 de magazine în 5 ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În 2009 vindea un business de 33 de milioane de euro gigantului Vodafone. Trei ani mai târziu intră într-un domeniu total diferit: retailul alimentar de proximitate. Planurile sale nu se opresc la şapte magazine, cât numără în prezent reţeaua Pronto, Gabriel Sandu declarând ferm că în următorii 5 ani vrea să ajungă la pragul de 100 de magazine.

Originar din Rădăuţi, Gabriel Sandu are la 39 de ani o vastă experienţă în sectorul telecom, fiind fondatorul reţelei GSM Proton, o afacere de 33 de milioane de euro pe care a vândut-o companiei Vodafone în anul 2009.

În 2009 s-a întors din Taiwan, unde a văzut pentru prima oară modelul retailului de proximitate. Ulterior, a aflat că este ţara cu cel mai dezvoltat retail de proximitate din lume – cea mai mare densitate, cel mai mare număr de magazine. Potrivit lui Gabriel Sandu, investiţia medie în amenajarea unui magazin este de circa 40.000 de euro, fără a include costurile cu chiria spaţiului.

„Prin Metro, Carrefour, Auchan, Cora s-a desfiinţat uşor-uşor comerţul românesc. Peste 50% din comerţul din România este deţinut de străini. Cred că ar trebui să apară şi un model de business cu capital românesc pe termen lung. Pentru a realiza acest lucru trebuie să ai anumite volume. Aceasta este cheia pentru care comerţul din străinătate are un avantaj competitiv faţă de cel din România”, crede Gabriel Sandu.

Citeşte mai mult pe wall-street.ro

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite