Agroland Agribusiness anunţă o creştere de 332% a profitului net în primele nouă luni ale anului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Agricultura Spania FOTO Shutterstock

Agroland Agribusiness raportează un venit operaţional de 22,2 milioane de lei în primele nouă luni din 2021, în creştere cu 53% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. De asemenea, compania a înregistrat un profit net de 1,2 milioane de lei, o creştere de 332% comparativ cu primele nouă luni din 2020.

„Anul 2021 a fost unul foarte bun pentru sectorul de afaceri din agricultură. Pe măsură ce preţurile la cereale s-au majorat, atingând maxime istorie, fermierii români au înregistrat rezultate financiare bune şi, prin urmare, au putut plăti sumele datorate înainte de termenele limită. În primele nouă luni ale anului, am înregistrat cea mai mare creştere în valoare absolută la vânzările de îngrăşăminte, care s-au dublat faţă de anul trecut, şi o creştere cu 20% la vânzările de pesticide, care au ajuns la 9,3 milioane de lei.

Credem că preţurile ridicate se vor menţine şi în viitor şi dorim să folosim acest lucru în avantajul nostru pentru a creşte şi mai mult marja de profit. Considerăm că poziţia noastră puternică de numerar, parţial datorată capitalului atras de la BVB prin majorarea capitalului social şi emiterea de obligaţiuni de la începutul acestui an, împreună cu nivelul bun de încasări a sumelor datorate de la clienţi, ne vor ajuta în atingerea acestui obiectiv,” a declarat Florin Radu, Director General al Agroland Agribusiness.

În primele nouă luni ale anului 2021, creşterea venitului operaţional înregistrată de Agroland Agribusiness a fost determinată în primul rând de o creştere cu 49% a veniturilor din vânzarea de mărfuri, care au ajuns la 27,2 milioane de lei, şi a fost compensată de reducerile comerciale în valoare de 5,7 milioane de lei, care au fost acordate clienţilor în conformitate cu standardele din industria agroalimentară pentru produsele care au fost achitate la timp. În plus, Agroland Agribusiness a primit subvenţii de venit în primele nouă luni din 2021. Subvenţiile, în valoare totală de 0,7 milioane de lei reprezintă grantul pentru capital de lucru prevăzut în cadrul Măsurii 2 de către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului din România.  

În ceea ce priveşte veniturile, îngrăşămintele au contribuit cel mai mult la vânzările totale, în valoare de 10,7 milioane de lei, o creştere de 110% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Vânzările de pesticide au crescut cu 20%, la 9,9 milioane de lei, în timp ce vânzările de seminţe au crescut cu 23% ajungând la 5,7 milioane de lei. 

Compania se aşteaptă să încheie anul 2021 cu rezultate bune şi să continue creşterea accelerată care a fost înregistrată în primele trei trimestre ale anului. Pentru anul 2022, Agroland Agribusiness are în vedere extinderea prezenţei teritoriale pentru a ajunge la fermieri din noi regiuni ale ţării precum Sud, Sud-Est şi Vest. Acest aspect va contribui la creşterea în continuare a cifrei de afaceri a companiei. De asemenea, în următoarea perioadă, Agroland Agribusiness va introduce unele dintre produsele cheie ale companiei în magazinele Agroland, obiectivul fiind ca prin reţeaua de magazine ale companiei mamă produsele respective să ajungă în noi zone din România.

Acţiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 15 iunie 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul AAB. Compania are o capitalizare de piaţă de peste 30 milioane de lei, iar începând cu data de 11 octombrie 2021, acţiunile AAB sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de BVB pentru piaţa AeRO.

Agroland Agribusiness este o companie antreprenorială românească, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultura convenţională şi agricultura organică. Compania activează în acest moment în zona de Sud-Vest a ţării, respectiv în judeţele Dolj, Olt, Mehedinţi, Argeş, Teleorman, Vâlcea şi Gorj şi are ca obiectiv extinderea pe toată zona de Sud a ţării, dar şi în zona de Vest. 

Principalele inputuri agricole comercializate de Agroland Agribusiness sunt fertilizanţii, pesticidele, seminţele şi combustibilii, astfel, compania comercializează întregul set de inputuri necesare fermierilor. În plan secundar, Agroland Agribusiness este implicată şi în trading-ul cu cereale, activitate prin care achiziţionează cereale de la fermieri şi le valorifică către traderii mari care operează doar în puncte fixe sau doar în porturi.

Astfel, Agroland Agribusiness operează ca un furnizor pentru fermieri, atât prin inputurile pe care le comercializează, dar şi ca potenţial cumpărător al culturilor fermierilor. Acţiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 15 iunie 2021 sub simbolul AAB.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite