Tu stai pe Facebook la serviciu? Unul din trei europeni sfidează restricţiile legate de reţelele sociale la locul de muncă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Angajaţii europeni ignoră restricţiile referitoare la folosirea aplicaţiilor de mesagerie şi a reţelelor sociale impuse la locul de muncă, arată un studiu realizat în rândul a 4.500 de persoane de către Samsung Electronics, remis „Adevărul“.

Cercetarea People-Inspired Security arată că doi din cinci angajaţi (40%) care lucrează în birouri au accesul restricţionat sau nu au acces deloc la reţeaua de socializare Facebook.

Cu toate acestea, unul din trei angajaţi din Marea Britanie (32%) care are accesul restricţionat la celebra reţea de socializare, continuă să o folosească şi în timpul programului de muncă. În plus, o treime dintre ei recunoaşte că foloseşte aplicaţii de stocare a datelor de tip cloud (31%), aplicaţii de mesagerie şi telefonie (31%), streaming video (28%) şi Twitter (27%) la locul de muncă. Angajaţii care au participat la studiu au declarat că au ignorat restricţiile impuse de compania la care lucrează sau că au folosit dispozitivele mobile personale pentru a evita aceste restricţii.

Studiul sugerează faptul că restricţiile aplicate de companiile europene în legătură cu folosirea Internetului sunt influenţate de faptul că acestea nu au încredere în angajaţii lor. Această neîncredere se dovedeşte a fi adevărată având în vedere că doar jumătate dintre cei care au participat la studiu (51%) au declarat că superiorii lor le permit accesul nelimitat la internet şi tehnologie, în timp ce 17% au declarat că superiorul lor aplică astfel de restricţii presupunând că angajaţii au cunoştiinţe despre tehnologie foarte scăzute sau chiar absente.

Referitor la aceste concluzii ale studiului, Dr. Dimitrios Tsivrikos, Consumer and Business Psychologist în cadrul Universităţii College London, a declarat: „Din punct de vedere al securităţii şi siguranţei angajatorilor, este de înţeles până la un anumit punct faptul că aceştia vor să controleze cât mai mult activităţile angajaţilor, inclusiv activităţile tehnologice pe care aceştia le desfăşoară. Cu toate acestea, dacă nevoile angajaţilor sunt neglijate, se poate înregistra o scădere a productivităţii şi a implicării lor. Zilele în care angajaţii se mulţumeau să respecte regulile şi indicaţiile fără a pune alte întrebări, au apus. Încrederea, transparenţa în comunicare şi atmosfera plăcută la locul de muncă sunt mult mai importante şi eficiente în construirea unor relaţii de durată, atât profesionale, cât şi personale. Interzicerea tehnologiei şi a site-urilor de socializare la locul de muncă are, de multe ori, efectul opus celui dorit. Încrederea trebuie să fie bilaterala. Cel mai bun lucru pe care marile companii îl pot face este să observe felul în care angajaţii lor lucrează cel mai bine, iar apoi să găsească o modalitate de a integra acest comportament la locul de muncă”.

Legat de acest subiect, Rob Orr, Vice President Enterprise Business în cadrul Samsung Europe, spune: „Dacă ne uităm la generaţia tânără, putem observa felul în care activitatea la locul de muncă se va desfăşura în următorii ani. Companiile nu îşi pot permite ca angajaţii lor să încalce în mod frecvent regulile de securitate şi restricţiile privind folosirea Internetului. În plus, tot mai mulţi angajaţi încep să îşi folosească dispozitivele personale în interes de serviciu şi dispozitivele de la serviciu în interes personal, astfel nevoia unor reguli clare care să fie înţelese şi respectate de ambele părţi este absolut necesară. Din acest motiv, un instrument ca Samsung KNOX este foarte important. Printre alte servicii, acesta le permite angajaţilor să folosească pe acelaşi dispozitiv aplicaţii personale şi un spaţiu de lucru protejat cu parolă”.

Alte rezultate ale cercetării arată că:

  • Cei cu vârstă între 18-34 de ani sunt cei care încalcă cel mai des restricţiile referitoare la accesul la Internet şi la diferite aplicaţii mobile şi că, cel mai probabil, încalcă regulile de două ori mai mult decât orice altă medie de vârstă. Studiul arată că aproape jumătate dintre ei recunosc faptul că ignoră şi încalcă aceste restricţii la locul de muncă în cazul Facebook (48%), Twitter şi site-urilor video precum Youtube (45%).
  • Angajaţii din Marea Britanie sunt cei cu cea mai mare probabilitate de a-şi accesa conturile de Facebook la locul de muncă, 41% dintre ei declarând că fac acest lucru în mod frecvent. O situaţie similară întâlnim şi în cazul germanilor (34%), urmaţi de spanioli (33%), italieni (32%), belgieni şi olandezi (31%). Francezii, însă, sunt cei care respectă cel mai mult regulile impuse de angajatori. Dintre ei, doar unul din cinci (20%) recunoaşte că accesează site-uri de socializare în timpul serviciului.
  • Companiile din domeniul hotelier aplică cel mai des restricţii legate de Internet, cu toate acestea, tot ei sunt pe locul doi în topul companiilor în care angajaţii aleg să ignore aceste restricţii (38% dintre angajaţii din domeniul hotelier spun că intră pe Facebook în ciuda restricţiilor impuse). De asemenea, cei din domeniul afacerilor imobiliare ignoră cel mai des restricţiile impuse de angajatori: peste 46% folosesc site-uri de socializare la locul de muncă.
Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite