STUDII - ANALIZE

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Utilizatorii online prefera clipurile video gratuite pe telefoanele mobile Intr-un studiu recent, JupiterResearch, o divizie a Jupitermedia Corporation, a anuntat rezultatele unui raport denumit

Utilizatorii online prefera clipurile video gratuite pe telefoanele mobile
Intr-un studiu recent, JupiterResearch, o divizie a Jupitermedia Corporation, a anuntat rezultatele unui raport denumit "Video pe telefoanele celulare: O realitate in 2005, dar nu si audienta consumatorilor care platesc pentru acest serviciu". Conform acestui raport, 44% din utilizatorii de Internet prefera downloadarea de videoclipuri gratuite pe telefoanele celulare. Din acest punct de vedere se poate spune ca, din ce in ce mai mult, detinatorii terminalelor mobile au devenit interesati de acest tip de divertisment. Noile telefoane mobile ofera capabilitatile multimedia necesare pentru ca un videoclip sa poata fi vizualizat intr-un mod rezonabil chiar si pe un ecran de dimensiuni mici. Noile tehnologii ce permit o viteza mai mare de transfer al datelor prin reteaua de telefonie celulara grupate sub genericul 3G au avut un impact moderat pe piata in ciuda promovarii agresive. Totusi, doar 19% din utilizatori platesc astazi acest serviciu, ceea ce reprezinta un procent extrem de mic si limiteaza foarte mult posibilitatile de recuperare a investitiilor facute de marii operatori de telefonie mobila in noile tehnologii. Din pacate, chiar operatorii de telefonie mobila practica preturi prohibitive pentru acest tip de serviciu care este in majoritatea cazurilor axat pe divertisment si ca atare fiind complet inutil din punct de vedere al companiilor si nebeneficiind de sustinerea fianciara din business. "Interesul consumatorilor in video mobil este puternic, dar telefoanele celulare, in viitorul previzibil vor ramane axate pe transferul clasic de voce", a remarcat Julie Ask, director si cercetator la JupiterResearch. "Doar 4% din consumatori considera ca a viziona clipurile video reprezinta o prioritate in cazul achizitionarii unui nou telefon mobil. Totodata, companiile de telefonie mobila vor trebui sa mai investeasca in dezvoltarea de noi echipamente mobile care sa contina cele mai moderne telefoane mobile cu facilitati video avansate" a adaugat Julie Ask.

Numarul adultilor care prefera stirile online este in crestere in defavoarea televiziunilor si presei scrise
JupiterResearch a publicat un raport conform caruia numarul de persoane adulte care folosesc Internetul pentru a se informa in legatura cu evenimentele importante de pe mapamond a crescut cu 35% in ultimii patru ani in defavoarea televiziunilor si a ziarelor. Astazi, 26% din totalul utilizatorilor de Internet il prefera ca mediu principal de informare pentru stirile cu caracter national si international, fata de 19% in anul 2001. Conform acestui studiu, procentajul persoanelor adulte care utilizeaza Internetul pentru a afla stirile si alte evenimente de interes national si international a ramas constant la nivelul de 50%. Din acesti 50% la care se pare ca s-a stabilizat audienta, o parte importanta o constituie inca cei care utilizeaza Internetul ca sursa aditionala de informatii. Doar 10% din totalul de persoane adulte conectate online prefera stirile locale, dar acest procent are o tendinta crescatoare in urmatoarea perioada. Tinerii cu varste cuprinse intre 18-24 de ani sunt in principal cei care modifica tendinta generala prin preferintele lor, in special in domeniul stirilor cu caracter international. Peste 33% din tinerii adulti declara ca prefera Internetul ca sursa primara de informatie, iar 40% prefera programele televiziunilor si 10% ziarele. Chiar daca, la modul relativ, informarea pe Internet nu cunoaste cresteri spectaculoase, el devine din ce in ce mai credibil si mai important ca mediu primar de informatie. "In vreme ce companiile media traditionale precum The New York Times si CNN au o prezenta buna online, analiza noastra arata ca noi brand-uri precum AOL si Yahoo au crescut extrem de mult in audienta", declara David Card, VP si Senior Analyst pentru JupiterResearch.

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite