FOTO Cum se poate localiza un telefon mobil prin triangulaţie şi când nu funcţionează aceasta?

FOTO Cum se poate localiza un telefon mobil prin triangulaţie şi când nu funcţionează aceasta?

Pentru a face triangulaţie este necesară prezenţa a trei antene GSM FOTO Adevărul

De ce nu au putut fi găsiţi supravieţuitorii accidentului aviatic din Munţii Apuseni după apelul pe care l-au făcut la 112? Un asemenea apel este identificat cu ajutorul celulelor la care se conectează telefonul mobil. Dacă se conectează la cel puţin trei, triunghiul format de acestea poate localiza telefonul.

UPDATE 16.10: Poziţia oficială a Orange. 

„Orange Romania furnizeaza informatiile necesare autoritatilor abilitate, potrivit rolului unui operator mobil in astfel de situatii de urgenta. In cazul de fata, Orange a raspuns cu promptitudine solicitarilor autoritatilor, in conformitate cu legile si reglementarile in vigoare." au declarat reprezentantii Orange“. 

UPDATE: Poziţia oficială a operatorului Vodafone. 

„Reţeaua Vodafone România a funcţionat optim în zona accidentului, ceea ce a permis utilizarea serviciilor de telefonie mobile la faţa locului şi efectuarea localizării în momentul apelului la 112. Potrivit prevederilor legale, sistemul unic pentru apeluri de urgenţă 112 este administrat de STS, care prelucrează datele primite de la operatorii de telefonie mobilă, în momentul îniţierii apelurilor.

Aceste date sunt oferite ulterior de către autorităţi echipelor de intervenţie în situaţii de urgenţă. Operatorii de telefonie mobilă sunt obligaţi prin lege să asigure confidenţialitatea convorbirilor telefonice şi să nu ofere informaţii despre acestea".
 

---

Cu toate acestea, coordonatele finale au fost date cu ajutorul Google Maps, după cum declara şi unul dintre cei care i-au găsit pe victimele accidentului aviatic.

Rămâne întrebarea - ce este această triangulaţie şi de ce nu a putut fi folosită? Ea poate fi înlocuită la nivelul utilizatorilor de GPS şi de Google Maps, care oferă coordonatele exacte. Cu toate acestea, nu toate telefoanele mobile au asemenea aplicaţii.

Triangulaţia nu este exactă

Telefoanele mobile pot fi localizate prin GPS - Global Positioning System, adică prin identificarea poziţiei lor în funcţie de sateliţii la care este conectat GPS-ul sau prin Triangulaţia Turnurilor Celulare. Telefoanele mobile se conectează la turnuri pentru a transmite semnalul mai departe.

În cel mai bun scenariu, semnalul telefonului mobil poate fi prins de trei sau chiar mai multe turnuri de telecomunicaţii, făcând triangulaţia să funcţioneze. Totul e o formulă geometrică apoi.

Se calculează distanţa la care este telefonul de fiecare dintre cele trei turnuri şi se obţine un punct de referinţă între ele, unde ar fi telefonul şi persoana care a făcut apelul. Distanţa telefonului faţă de turn se aproximează folosind timpul care trece din momentul în care turnul trimite un ping către telefon şi momentul când primeşte răspuns de la acesta.

Triangulaţia oferă de obicei o arie de câteva sute de metri sau de câţiva kilometri. Marginile ariei nu pot fi confirmate. În cazurile cele mai bune, aria de sute de metri se reduce, dar nu până la exactitate.

Ce se întâmplă când nu sunt antene?

Nu toate zonele au trei turnuri celulare în apropiere, iar telefonul se poate conecta doar la unul singur sau la două. Astfel, aria de identificare este mult mai mare decât în cazul triangulaţiei clasice. Radiusul creşte şi suprafaţa căutării trebuie extinsă.

Detalii despre tehnologie pot fi citite şi pe WorldIt.info. 

Adevărul i-a contactat pe cei care pot da mai multe detalii despre localizarea unui telefon şi va reveni cu detalii. 

Triangulaţia, o reprezentare vizuală

Teamnet deţine softul de localizare

Ministrul de Interne, Radu Stroe, a declarat, marţi dimineaţă, întrebat despre dificultăţile de localizare a avionului prăbuşit în Apuseni, că răspunsul poate fi găsit la STS Cluj. În replică, Serviciul de Transmisiuni Speciale susţine că avionul a fost localizat imediat ce a fost primit apelul la 112.

Potrivit Hotnews.ro, compania Teamnet International furnizează softul de planificare şi coordonare a misiunilor de căutare şi salvare utilizat de Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA). Aceeaşi societate este şi furnizorul softului de localizare GIS (Geographic Information System) pentru serviciul 112 gestionat de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).

În cadrul conferinţei de presă Teamnet din decembrie, când s-a anunţat un rebranding, directorul grupului Teamnet a anunţat că un apel este localizat în cinci secunde şi se primesc 1,4 milioane de apeluri în fiecare lună. 

Ce spun cei care i-au căutat?

Autorităţile din cadrul celulei de urgenţă întreprinse luni seară, la scurt timp după ce accidentul a avut loc, au cerut ajutorul celor de la clubul de offroad din Cluj, în ideea că au experienţa şi utilajele necesare pentru a interveni rapid. Printre cei care au răspuns apelului se numără şi Marius Pop. Clujeanul a declarat, pentru „Adevărul“, că salvarea victimelor ar fi putut să fie mult mai rapidă dacă autorităţile şi-ar fi făcut treaba.

„La ora 19:00 am primit primul telefon, la 19:20 am plecat şase maşini din Cluj. Am luat nouă băieţi de la ISU. Am fost escortaţi de maşini de la ISU până la ieşirea din oraş pentru că era foarte aglomerat. Am mers prin Căpuşu Mare, Dârgău, Beliş, Mărişel şi am început călătoriile. Pe traseu ne-am mai întâlnit şi cu alţi localnici şi cu alte maşini“, a povestit unul dintre salvatorii victimilor, Marisu Pop, pentru adevarul.ro.

Şoferii maşinilor de teren de tip 4X4 primeau prin SMS coordonatele de GPS de la cei care coordonau operaţiunea de salvare. Problema este că aceste coordonate au fost greşite de mai multe ori şi au dus la întârziere majore, de peste două ore, timp care era atât de preţios pentru victimile accidentului.

„Ne-am dus la Crucea lui Iancu de două ori şi nu era absolut nimic. Am pierdut mai mult de două ore. Ştiţi cum i-am găsit? Am aflat că i-au găsit un pădurar. Noi am sunat la 112, fiind cu nişte localnici de-acolo care cunoşteau persoana respectivă. Chiar şi aşa, localnicii nu ştiau sigur care pădurar era pentru că sunt mai mulţi în acea zonă. Am reuşit să luăm numele pădurarului, am sunat la 112 şi am luat legătura telefonică cu el. Acesta ne-a spus exact unde se află. El nu a avut nevoie de GPS să ne spună, dar precizia a fost de ordinul metrilor“. a declarat Marius Pop, pentru „Adevărul“.

Găsiţi cu ajutorul telefonului mobil

Circa 400 de săteni din comunele Horea (judeţul Alba) şi Mărişel (judeţul Cluj) s-au alăturat echipelor de salvare formate din doctori, pădurari, salvamontişti şi jandarmi, pentru a găsi victimele. Salvatorii s-au împărţit în mai multe echipe de căutare şi au urcat pe cele două vârfuri ale muntelui unde bănuiau că se găsesc victimele. Unul dintre membrii echipelor de la Salvamont a declarat, pentru ”Adevărul”, că un doctor rănit a reuşit să transmită locaţia exactă în care se află printr-o aplicaţie instalată pe telefonul mobil.

Pentru a-i găsi pe răniţi, pădurarii au tras mai multe gloanţe în aer, în semn de avertizare.  Secretarul comunei Horea, Cornel Olar, a declarat că avionul a fost găsit cu ajutorul pădurarilor, care au tras focuri de armă astfel încât să fie auziţi de răniţi, iar aceştia să îi ghideze, după apropierea la care se auzeau sunetele împuşcăturile, spre locul unde se aflau.

Codrin Roman, salvamontist la Serviciul Judeţean Salvaspeo Cluj, a declarat, pentru ”Adevărul”, că intervenţia a fost foarte dificilă din cauza zonei muntoase, a ceţei şi a zăpezii, care atingea şi jumătate de metru în anumite zone. ”Intervenţia s-a făcut şi pe întuneric, fiind beznă la orele la care încă ne aflam pe munte şi căutam victimele. Câţiva kilometri poate nu sunt mulţi, dar dacă ţinem cont de condiţiile în care au fost parcurşi acei kilometri până la victime, înţelegem de ce a durat atât de mult să ajungem la răniţi. Din satul Mătişeşti, comuna Horea (Alba), de unde am început să urcăm spre vârf, unde am găsit victimele, sunt opt kilometri”, a explicat Codrin Roman.

Reacţia autorităţilor la accidentul aviatic produs în Munţii Apuseni a fost criticată de medicul Victor Zota, coordonatorul naţional de transplant.

„E inadmisibil ca au fost găsiţi aşa târziu. Poate erau în viaţă dacă erau localizaţi mai devreme. Am vorbit cu Radu Zamfir (medic rănit în accident - n.r.), care mi-a spus că situaţia este una disperată şi că aşteaptă să fie preluaţi de echipajele de urgenţă. Iovan a fost pentru o perioadă destul de mare conştient”, a declarat Victor Zota.

 

Mai multe ştiri pe aceeaşi temă:

 

AUDIO Ultima discuţie dintre Adrian Iovan şi turnul de control din Sibiu înainte de a se prăbuşi în Munţii Apuseni

Chiar înainte de a ateriza forţat, pilotul Adrian Iovan a comunicat cu cei de la turnul de control din Sibiu. Înregistrarea audio poate fi ascultată mai jos. Înregistrarea a fost făcută publică de site-ul publika.md, iar în ea se poate auzi convorbirea dintre pilotul Adrian Iovan, decedat în catastrofa aviatică din Munţii Apuseni şi turnul de control din Sibiu.

 Supravieţuitorii sunt în stare stabilă. Unul dintre ei vine azi în Capitală

Medicii de la Spitalul de urgenţă din Cluj-Napoca prezintă primele informaţii după preluarea celor cinci victime - cadre medicale ale accidentului aviatic care a avut loc luni după-amiază, în Munţii Apuseni, judeţul Cluj: pacienţii au fost operaţi şi sunt în stare stabilă. Medicii de la Spitalul Elias susţin că nu e nevoie să-i transporte deocamdată în Capitală, dar doctorul Zamfir, una dintre victime a anunţat că vine în Bucureşti la ora 15.00.

 


FOTO EXCLUSIV Tragedia aviatică din Apuseni: Adrian Iovan şi o rezidentă au murit. Medicii din Cluj: ceilalţi cinci răniţi sunt internaţi la Terapie Intensivă

 

Pilotul Adrian Iovan, aflat la bordul aparatului de zbor care a aterizat forţat, luni, în Munţii Apuseni, a murit. La câteva minute, rezidenta din acelaşi avion a murit. Avionul, care efectua o cursă medicală de la Bucureşti la Oradea, a forţat aterizarea într-o pădure de la graniţa judeţelor Cluj, Alba şi Bihor. La bord se aflau patru doctori, o rezidentă şi doi piloţi, care urmau să aducă în Bucureşti mai multe organe pentru transplant. 

Mărturii din avionul groazei. Unul dintre medicii supravieţuitori: „Ne-am prăbuşit, sunt întins pe pământ, abia respir” 

Medicul Valentin Calu, rănit în accidentul aviatic din Munţii Apuseni în care pilotul Adrian Iovan a murit, a sunat-o imediat după prăbuşire pe directoarea medicală a Spitalului Elias, Dana Safta, şi i-a transmis starea în care se află.

Cine a fost Adrian Iovan, pilotul care a murit în tragedia aviatică din Apuseni

Pilotul Adrian Iovan, în vărstă de 54 de ani, cel care a murit luni seară în urma unui accident de avion din Munţii Apuseni, avea la activ zeci de ani de zbor, fiind unul dintre cei mai experimentaţi piloţi din România. Adrian Iovan hotărâse cu mai mulţi ani în urmă să efectueze curse private pentru a-şi suplini veniturile.

Cum a găsit un pădurar epava avionului înaintea autorităţilor

Epava avionului prăbuşit în Munţii Apuseni la graniţa judeţelor Cluj, Alba şi Bihor a fost gasită la altitudinea de 1.600 de metri, după mai bine de cinci ore, de către un pădurar, pe numele său Todea Avrămuţ. Acesta, după ce a identificat locul dezastrului înaintea autorităţilor, a direcţionat şi echipajele de urgenţă pentru a acorda primul ajutor răniţilor.

Reportaj din Apuseni: filmul tragediei aviatice, în care sute de săteni au încercat să-l salveze pe pilotul Adrian Iovan şi pe ceilalţi răniţi

Un avion a căzut în Munţii Apuseni şi doi oameni au murit, pilotul Adrian Iovan şi o rezidentă. Salvamontişti din mai multe judeţe, echipaje de ambulanţă şi SMURD, pompieri, dar şi sute de localnici au căutat cele şapte persoane aflate la bordul aparatului de zbor prăbuşit în pădure, printre brazi.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: