Publicitarii români nu au învăţat să profite de smartphone-uri şi tablete

0
Publicat:
Ultima actualizare:
smartphone

Companiile din România nu profită suficient de mult de penetrarea smartphone-urilor şi a tabletelor pe piaţă, este de părere Elena Badea, director de marketing EY România.

„Câte companii din România se promovează pe mobil? Câte campanii de publicitate reuşite s-au întâmplat în acest mediu la noi? Mult prea puţine, având în vedere potenţialul impresionant pe care îl oferă“, se întreabă Elena Badea, director de marketing în cadrul uneia dintre cele mai mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, în cadrul unui material remis „Adevărul“.

Specialista în marketing atrage atenţia asupra faptului că 54% dintre utilizatorii de smartphone-uri din Statele Unite îşi verifică mobilele sau tabletele chiar şi atunci când se află în pat, iar 60% dintre europenii sub 35 de ani au un smartphone. Mai mult, „după Ucraina, România are consumul cel mai mare de internet (de 18,6 ore/ săptămâna) din întreaga Europă, conform studiului MediaScope Europe şi IAB Europe, realizat în iunie 2013“.

„O asemenea apropiere de consumator posibilă datorită tehnologiilor mobile înseamnă oportunităţi până acum neîntâlnite şi cu potenţial uriaş pentru engagement-ul consumatorilor şi accesul brandurilor la consumatorul final“, susţine Badea.

Ea atrage atenţia că phalbetele, smartphone-urile cu ecran supradimensionat, „estompează diferenţele dintre smartphone şi tabletă“. „Dacă până acum existau voci care spuneau că mobilele sunt prea mici pentru browsing şi o interacţiune relevantă, în timp ce alţii vedeau tabletele ca insuficient de mobile, noul hibrid împacă pe aproape toată lumea“, spune ea.

 În textul remis „Adevărul“, Elena Badea menţionează şi rata de adopţie mare în ceea ce priveşte tehnologiile 3G şi 4G, care va duce la o „modificare de paradigmă a serviciilor de telecomunicaţii mobile către transferul de date, în detrimentul transferului de voce“.

„Cu toate acestea, companiile mari de FMCG, de exemplu, acordă doar 10% din bugetele lor de promovare spaţiului «mobil». Foarte curând, însă, proporţiile nu au cum să nu se schimbe, pe măsură ce agenţiile de publicitate vor înţelege mai bine regulile noului joc şi, mai ales, faptul că evoluţia comportamentului consumatorului este foarte rapidă iar abordările tradiţionale în privinţa reclamelor nu mai funcţionează într-un mediu touch-screen şi bazat pe identificarea locaţiei. Descoperirea de noi modalităţi şi formate pentru reclamă va fi crucială“, mai scrie Badea.

„Advertiser-ii români ar putea juca şi ei un rol în acest context foarte deschis inovaţiei, bineînţeles susţinuţi de branduri educate, care înţeleg oportunitatea uriaşă oferită de mediul mobil“, conchide specialista în marketing.

Hai să discutăm pe pagina de Facebook a „Tech Adevărul“

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite