Video Mobilizare pe șantierul Autostrăzii cu tuneluri din vestul României, în ciuda vremii de iarnă

0
Publicat:

Temperaturile negative și vremea de iarnă nu au împiedicat reluarea lucrărilor la viitoarele tuneluri de Autostrada Lugoj - Deva (A1), pe sectorul de nouă kilometri care, odată finalizat, va face neîntreruptă legătura pe autostradă între orașele mari din centrul României și frontiera de la Nădlac.

Șantierul Autostrăzii cu tuneluri Holdea - Margina. Foto: Daniel Guță ADEVĂRUL
Șantierul Autostrăzii cu tuneluri Holdea - Margina. Foto: Daniel Guță ADEVĂRUL

Cei nouă kilometri nefinalizați din Autostrada A1 Lugoj - Deva (video) au rămas unul dintre cele mai așteptate sectoare rutiere proiectate în ultimii ani în România. Tronsonul Margina - Holdea, numit și Autostrada cu tuneluri, pentru că aici vor fi construite ecoducte în lungime de peste doi kilometri se află în șantier din anul 2023.

Lucrările pe subsecțiunea de 3,5 kilometri, care va cuprinde cele două tuneluri, un viaduct și un pasaj au început mai târziu, în august 2024, imediat după ce Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construcție pentru acest sector.

Deși constructorii nu au ajuns încă forarea tunelurilor, zeci de utilaje au fost mobilizate în zona viitoarelor ecoducte pentru lucrările pregătitoare.

Constructorii au mobilizat, de la începutul anului, zeci de muncitori și utilaje în zona cea mai dificilă a șantierului autostrăzii care leagă județele Hunedoara și Timiș, iar lucrările continuă în ciuda condițiilor de iarnă.

Singura porțiune lipsă din Autostrada vestului

Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 kilometri. Acestea vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri.

„Când va începe efectiv forarea tunelului 1, se va lucra pe o lungime de 75 de centimetri sau maxim un metru. Lucrările se vor executa la adăpostul unor "umbrele de țevi" înclinate, cu o lungime de 15 metri și o suprapunere de 4 metri. La fiecare 75 centimetri de forare, se montează plase, se introduc ancore și se injectează, sub presiune, beton special, cu ajutorul mașinilor de torcret”, arăta Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara.

Șantierul Autostrăzii. Foto: Daniel Guță. ADEVĂRUL
Șantierul Autostrăzii. Foto: Daniel Guță. ADEVĂRUL

Potrivit Companiei Național de Administrare a Infrastructurii Rutiere, tronsonul de autostradă Holdea - Margina, o investiție de peste 1,82 miliarde lei, fără TVA, va trebui finalizat în decembrie 2026.

Odată cu inaugurarea lui, va fi o legătură completă pe autostradă între orașele din centrul României Alba Iulia, Sibiu, Cluj-Napoca și Târgu Mureș și frontiera de vest de la Nădlac și orașele Arad și Timișoara.

Timişoara

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite