Imagini spectaculoase de pe Centura Timișoara Sud. Cum s-a lucrat la șoseaua de mare viteză VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Imagini spectaculoase au fost publicate de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara (video - DRDP Timișoara), de pe șantierul șoselei de mare viteză Centura Timișoara sud, unde au loc lucrări complexe.

Centura Timișoara Sud, în șantier. Foto: DRDP Timișoara
Centura Timișoara Sud, în șantier. Foto: DRDP Timișoara

Peste 85 la sută din lucrări au fost realizate, iar constructorii se concentrează pe pasajele peste calea ferată.

„A fost montat și al doilea tablier metalic, în lungime de 55 metri, la pasajul peste calea ferată din zona Freidorf, pe șantierul centurii Timișoara Sud. Se finalizează operațiunile de montare a tablierelor la acest pasaj care are în total opt deschideri”, a informat Direcia Regională de Drumuri și Poduri Timișoara.

Centura Timișoara Sud va avea 26 de kilometri și a fost proiectată să lege ieșirea din Timișoara pe Calea Lugojului cu cea spre Utvin, Sânmihaiu Român, prin Chișoda, Giroc, Moșnița și Ghiroda, prin două benzi.

Centura Timișoara Sud trebuie finalizată în acest an

Lucrările au început în 2020, fiind conduse de compania Tirrena Scavi, care a obținut contractul de execuție al proiectului estimat la peste 60 de milioane de euro.

Investiția avea termen de finalizare 24 de luni, însă Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reclamat ritmul slab în care s-a derulat, iar în decembrie 2022, contractul cu constructorii italieni a fost reziliat.

„Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depășit cu mult, iar mobilizarea pe șantier a fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26 la sută. Aceste întârzieri atrag și daune materiale consistente, pe lângă cele care decurg din imposibilitatea de a folosi infrastructura rutieră”, arăta CNAIR, în decembrie 2022.

Lucrările la Centura Timișoara Sud au reînceput în septembrie 2023, după ce un nou contract de execuție a acestora a fost câștigat de UMB Spedition.

Constructorii au preluat șantierul la un progres fizic de aproape 60 la sută și aveau la dispoziție un an să termine lucrarea pentru a nu pierde finanțarea de circa 80 de milioane de euro din fonduri europene.

Stadiul lucrărilor pe Centura Timișoara Sud

Centura Timișoara Sud va cuprinde cinci intersecţii, trei noduri rutiere, trei poduri, şapte pasaje şi două parcări.

Șantierul variantei de ocolire Timișoara Sud a început în luna iunie cu un stadiu de execuție de 85 la sută și o mobilizare constantă a personalului - peste 430 persoane, adică muncitori (dulgheri, fierari, trafic etc) și personal TESA, mecanicii, soferii, laboranții – și peste 160 de utilaje pe teren. La partea de drum se lucrează 24 de ore din 24, în 2 schimburi. Tot mai multe sectoare au straturi de asfalt, a continuat montarea de panouri fonoabsorbante în zona Moșnița Nouă – Ghiroda și amenajarea unora dintre intersecțiile și girațiile de pe traseu, precum și montarea sistemului de iluminat. Au continuat și lucrările specifice la pasaje și la spațiile de servicii”, informa, recent DRDP Timișoara.

Investiția în Centura Timişoara Sud va avea însemna fluidizarea traficului intern şi internaţional care intră în ţară prin zona Stamora Moraviţa, se desfăşoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara şi se îndreaptă către centrul ţării pe DN 6 sau pe autostrada Arad - Timişoara - Lugoj.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite