Soluția care ar fi salvat șoferul căzut în gol. Pro Infrastructura cere CNAIR grilaje pe autostrăzi

0
Publicat:

Pentru a doua oară în ultimii cinci ani, un om a murit căzând de la înălțime, de pe o autostradă din România. Pro Infrastructura propune CNAIR o soluție ca astfel de tragedii să nu se mai repete. 

Soluția Pro Pro Infrastructura pentru CNAIR
Grilaje pentru spații dintre sensurile de mers pe autostrăzi propuse CNAIR Foto Pro Infrastructura

Incidentul a avut loc duminică seara, 29 ianuarie, în urma unui accident în lanț pe Lotul 1 Sibiu - Boița din Autostrada Sibiu Pitești: încercând să se salveze de o mașină care ricoșa spre el, un bărbat de 48 de ani din Băbeni - Vâlcea, șofer al unei dube de transport marfă implicate în carambol, a căzut de pe un pasaj, de la 20 de metri înălțime.

Reprezentanții celui mai cunoscut ONG în materie de infrastructură din România propun, printr-o postare pe Facebook, Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să adopte o soluție care există deja implementată în alte situații, ca tragedii ca cea de pe autostrada din Sibiu să nu se mai repete.

„Al doilea mort prin cădere în gol de pe pod! CNAIR, deșteptarea! Duminică seara, pe Autostrada A1 Sibiu Boița, un șofer oprit pe un viaduct din cauza unui accident în lanț întâmplat noaptea a sărit peste parapet ca să evite a fi lovit, neștiind că dedesubt este un hău (fotografii: 1, pe pod și 2, la sol)”, explică reprezentanții Pro Infrastructura în postarea de marți, 31 ianuarie, în care sunt atașate mai multe imagini.

Aceștia amintesc că este al doilea accident de acest tip după cel de pe Autostrada A3 Turda-Gilău din 2018 și atrag atenția: „În condițiile în care numărul de victime pe autostradă este foarte mic, este prea mult să avem două decese cauzate doar de o simplă proiectare deficitară!”.

Potrivit ONG-ului: „Soluția salvatoare este simplă și este implementată deja de CNAIR la unele poduri. Exemplu în fotografia 3 pe Autostrada A3 lângă Târgu Mureș: un grilaj ("grătar") care împiedică astfel de căderi instalat între sensuri”.

În atare condiții, cei de la Asociația Pro Infrastructura solicită CNAIR: „Cerem responsabililor din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să includă aceste elemente de protecție la toate structurile drept cerință standard obligatorie în proiectare și execuție și să ia toate măsurile de avertizare necesare așa încât șoferii să realizeze că dincolo de parapet nu vor călca pe sol, chiar dacă dincolo se vede o bandă de circulație! Acest grilaj este cu atât mai important cu cât în alte țări se recomandă părăsirea autovehiculului și adăpostirea în spatele parapetului pentru a evita riscul de a fi loviți de cei care vin (cu viteză) din spate”.

Sibiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite