Pasajul rutier spectaculos construit în Deva, peste noua magistrală feroviară de mare viteză VIDEO

0
Publicat:

Lucrările la noul pasaj rutier construit în Deva (Hunedoara), peste magistrala feroviară Arad-Simeria, se apropie de final, însă întârzierile fac ca perioada realizării investiției să rămână incertă, la fel și a finalizării noii căi ferate din vestul României.

Noul pasaj din Deva, în șantier de peste patru ani. Foto: Daniel Guță. ADEVĂRUL
Noul pasaj din Deva, în șantier de peste patru ani. Foto: Daniel Guță. ADEVĂRUL

Un pasaj rutier și două pasaje pietonale sunt construite în Deva (Hunedoara), peste noua magistrală feroviară Simeria-Arad, aflată în șantier de la începutul anului 2018.

Pasajul din Deva, cerut de localnici din 2016

La fel ca lucrările la cele patru tronsoane ale noii căi ferate din vestul României, pe care trenurile de călători vor circula cu până la 160 de kilometri pe oră, și construcțiile din jurul căii ferate au acumulat întârzieri (video).

Cea mai spectaculoasă dintre ele, pasajul rutier și noul drum care va lega cartierul Grigorescu de zona centrală a municipiului, se află în execuție de patru ani, însă lucrările sunt departe de a fi realizate.

Pasajul rutier este amenajat în prelungirea străzii Hărăului şi va face legătura, peste liniile ferate, dintre aceasta şi Drumul Naţional 7 (Calea Zarandului). Florin Oancea, primarul Devei, declara în 2022 că odată cu finalizarea lucrării, constructorii vor amenaja şi un sens giratoriu pe DN 7, pentru a preveni blocajele din trafic.

Pasajul din Deva, solicitat de localnici din anul 2016, va înlocui trecerea de nivel existentă din zona gării şi va asigura supratraversarea căii ferate dintre zona industrială şi oraşul Deva.

Pasajul va avea o lungime de 255 de metri, iar tablierul central va avea 24 de metri şi va fi realizat din grinzi metalice înglobate într-o dală de beton. Viaductele de acces, realizate şi ele din grinzi metalice, vor avea aceeaşi lungime”, se arată în proiectul tehnic al investiției.

Data finalizării pasajului rutier (video) și a celor două pasarele pietonale, care vor fi construite în apropiere de stația CFR Deva au rămas incerte.

Potrivit celui mai recent raport publicat de Căile Ferate Române, cu privire la stadiul proiectelor de infrastructură feroviară, pe tronsonul feroviar Gurasada-Simeria, care traversează Deva, finalizarea lucrărilor este estimată în ianuarie 2024.

Tronsonul feroviar Gurasada Simeria, de peste cinci ani în șantier

Lucrările la tronsonul feroviar Gurasada-Simeria, o investiție de peste trei miliarde de lei, finanțată de statul român și Uniunea Europeană, au început în primele luni ale anului 2018.

Sectorul de circa 41 de kilometri face parte din cele patru sectoare din noua magistrală feroviară Arad-Simeria, de 141 de kilometri, pe care trenurile de călători ar urma să circule cu viteze de până la 160 de kilometri pe oră.

Lucrările au acumulat întârzieri pe toate cele patru tronsoane din vestul României, iar finalizarea lor a fost decalată pentru anul 2024.

„Am solicitat atât constructorului, dar și conducerii CFR Infrastructură, ca în primul semestru al anului 2024-toate lucrările de reabilitare pe acest tronson să fie finalizate, astfel să avem o cale ferată optimizată și integrată cu rețeaua feroviară de peste graniță”, informa, în august 2023, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Contractul pentru modernizarea liniei Gurasada – Simeria a fost semnat la 30 august 2017, între statul român și Asocierea FCC – Astaldi – Contratas y Ventas și vizează lucrări de modernizare a infrastructurii feroviare pe un sector de circa 41 de kilometri, reabilitarea stațiilor de cale ferată de pe traseu, cele mai importante fiind Simeria și Deva și construcția a trei poduri peste râul Mureș.

Circa 80% din lucrările la tronsonul Gurasada – Simeria au fost realizate, însă constructorii au acumulat întârzieri, iar unele investiții, ca modernizarea clădirii din gara Deva (video), sunt în blocaj de peste un an.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite