Autostrada Lugoj – Deva: expertiza tehnică pe lotul al doilea va costa peste 133.000 de lei şi va dura două luni
0Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a semnat contractul pentru expertiza tehnică necesară pe lotul al doilea din viitoarea autostradă Lugoj – Deva. Proiectul se va derula pe parcursul a două luni.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a semnat contractul cu firma Geotesting C.I. SRL, pentru expertizarea tehnică pe lotul al doilea al autostrăzii Lugoj – Deva, valoarea acestuia fiind de 133.100 de lei fără TVA, iar durata de două luni. Experiza este necesară pentru a şti exact dacă e nevoie să fie demolată o porţiune din autostrada Lugoj – Deva.
"După experienţa cu lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, am hotărât ca pentru lotul 2 al autostrăzii Lugoj - Deva, km 27+620 - km 56+220, să facem o expertiză tehnică în măsură să ne dea date exacte asupra execuţiei şi calităţii acestui lot. Aşteptăm detaliile expertizei, astfel încât să putem lua deciziile cele mai corecte şi mai bune pentru derularea într-un ritm susţinut a contractului, în vederea finalizării acestui lot", a declarat Cătălin Homor, directorul CNADNR, potrivit unui comunicat al companiei.
Întârzierile proiectului
Contractul de execuţie al lotului II al autostrăzii Lugoj – Deva a fost semnat în octombrie 2013, iar în prezent proiectul se află în şantier.
Probleme legate de stabilitatea terenului în unele zone au fost identificate pe parcursul derulării lucrărilor. Sunt şanse însă ca loturile III şi IV din viitoarea autostradă Lugoj – Deva să fie finalizate în acest an, potrivit Ministerului Transporturilor.
Recent, însă, un document publicat de Ministerul Fondurilor Europene arăta că execuţia celor trei tronsoane aflate în lucru ale viitoarei austostrăzi Deva – Lugoj, se află pe lista proiectelor ce urmează a fi fazate pentru perioada 2014 – 2020.
Investiţiile vor continua cu finanţare de la Uniunea Europeană prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, iar valoarea totală a acestora depăşeşte 400 de milioane de euro, potrivit documentului.
Vă recomandăm şi:
Lotul IV al autostrăzii Lugoj - Deva ar putea fi finalizat până la sfârşitul acestui an, susţineau chiar reprezentanţii CNADNR. În prezent, constructorii lucrează într-un ritm mai alert faţă de cei de pe alte tronsoane aflate în lucru. De şantier profită, zilnic, şi zeci de căutători de fier vechi, care scotocesc prin zgura din terasamentul autostrăzii.
Filmările aeriene realizate pe cele trei tronsoane nefinalizate din autostrada Deva – Lugoj prezintă un şantier întins zeci de kilometri, presărat cu câteva porţiuni de asfalt. Gradul de filanizare al proiectului de infrastructură este mai mic de 25 la sută.
Vasile Muntean (70 de ani) a aflat că trebuie să primească suma de un leu pentru o parcelă de un metru pătrat pe care a cedat-o constructorilor Autostrăzii Deva – Lugoj. Bătrânul din comuna hunedoreană Lăpugiu de Jos aşteaptă de aproape doi ani banii şi se simte uitat de statul român.
Tronsonul de autostradă Şoimuş – Ilia, întins pe 22 de kilometri, are ca termen de finalizare luna noiembrie a anului viitor, însă potrivit ministrului Transporturilor, Dan Şova, constructorii au promis urgentarea lucrărilor, astfel încât acestea să fie finalizate cu o jumătate de an mai devreme.