Şcoala fără note. Se întâmplă la Galaţi, la Şcoala "Nichita Stănescu", unde elevii nu primesc note sau calificative!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Singura unitate de învăţământ are continuitate cu programul "Step by step" este Şcoala "Nichita Stănescu". Unii părinţi sunt entuziasmaţi de acest program, dar cei mai mulţi vor să se ocupe personal de copiii lor.

Programul "Step by step" a apărut în România în 1994. Un an mai târziu, el a fost experimentat şi la Şcoala Gimnazială nr. 17 din Galaţi şi de atunci se aplică cu brio pentru tot învăţământul primar din această şcoală.

De-a lungul anilor, au mai fost şcoli care au încercat acest sistem, dar fără succes. Aşa se face că şi la ora actuală Şcoala 17 a rămas singura care derulează un asemenea program de învăţământ.

Curricula școlară pentru ciclul primar (clasele I - IV) coincide cu cea din învățământul tradițional. Asta înseamnă că deprinderile şi cunoştinţele programate a fi asimilate pe parcursul celor patru ani din ciclul primar sunt aceleaşi ca şi pentru învăţămăntul tradiţional. Diferenţa constă în metodele de predare şi testare.

"O clasă de la „step by step" nu are bănci, aşa cum există în clasele normale. Aici (la Şcoala 17 n.n.) există cinci centre de activităţi (n.r. - Limba română - citire şi scriere, Matematică, Ştiinţe şi arte), iar copiii se rotesc, trecând pe rând, pe la fiecare dintre aceste centre. Primul centru şi-l aleg ei după care parcursul zilei ajung la celelalte secţiuni, în direcţia opusă acelor de ceasornic. Trebuie ţinut cont şi de profilul psihologic al fiecărui copil", spune Doina Enache, una dintre învăţătoarele de la clasa I.

Nu există teme pentru acasă, nu există note sau calificative. Există, în schimb, un „scaun al autorului" râvnit de mai toţi copiii pentru că accederea la el este posibilă doar ca recompensă.

Experienţa a arătat că un copil care a învăţat la „Step by Step" se poate adapta uşor într-o clasă obişnuită de gimnaziu. Capacitatea de adaptare dobândită în cadrul unei clase „Step by Step" îl va ajuta pe copil să depăşească şi rigorile învăţămăntului tradiţional.

Mai sunt însă mulţi părinţi care preferă sistemul tradiţional de învăţământ, datorită căruia, spun ei, pot să se ocupe personal de copiii lor.

„În plus, nu există suficiente cadre didactice specializate şi nici infrastructura necesară pentru Step by Step. Am pe masă trei sau patru cereri pentru aplicarea acestui program şi la alte şcoli. Să vedem, poate va merge", spune inspectorul general Doruleţ Resmeriţă.

Învăţământul de tip „Step by step", nu trebuie confundat cu „After-school". În România, învăţământul Waldorf şi „Step by Step" sunt forme de învăţământ de stat, organizate şi finanţate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, spre deosebire de „After-school" care este suportat în totalitate de părinţi.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite