Video Bărbat spulberat de pe trecerea de pietoni de un șofer neatent. Totul a fost filmat VIDEO
0Un bărbat de 78 de ani a fost spulberat pe trecerea de pietoni, în Cluj-Napoca, de o mașină la volanul căreia se afla un conducător autor de 62 de ani. Victima a ajuns la spital.
Polițiștii au fost sesizați, sâmbătă, pentru a interveni la un accident rutier, produs pe strada Câmpului din Cluj-Napoca.
Din primele date s-a constatat că un conducător auto în vârstă de 62 de ani, din comuna Florești, în timp ce circula cu autoturismul înspre strada Calea Mănăștur, ar fi surprins și accidentat un bărbat în vârstă de 78 de ani, din Cluj-Napoca, aflat în traversarea regulamentară pe trecerea pentru pietoni.
Pietonul a fost transportat la spital pentru acordarea de îngrijiri medicale de specialitate.
Atât conducătorul auto, cât și pietonul au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatele fiind negative.
Se cere schimbarea legislației cu privire la camere video
Zilele trecute a avut loc, la Timișoara, o tragedie în care și-a pierdut viața două persoane, unul fiind campion mondial la robotică, la doar 19 ani. Autoritățile locale cer acum schimbarea legislației, astfel încât să poată folosi datele de pe camerele amplasate pe radarele fixe.
Motivul, spun ei, este acela că sunt mii de șoferi care depășesc viteza legală și nu sunt amendați. Numai în locul în care a avut loc tragicul accident, în ultimele 10 zile dispozitivele a identificat aproape 80.000 de şoferi care au depăşit viteza legală, dar nu au fost amendați. Legislația actuală împiedică sancționarea, dacă fapta a fost constatată altfel decât cu radarele Poliției.
Înainte de a intra în Pasajul Michelangelo din Timişoara, mii de şoferii apasă pedala de acceleraţie.
În urmă cu câteva zile, aici teribilismul a fost plătit cu viaţa de doi tineri după ce maşina în care se aflau s-a izbit violent de un zid şi apoi a intrat sub un camion. Într-o lună sunt 250.000 de conducători auto care calcă prea tare aici pedala de acceleraţie, scrie Observator.
Şoferi filmaţi, dar nepedepsiţi
Toate datele înregistrate ajung la Centrul de Management şi Monitorizare a traficului, cel mai modern din România, de altfel. Dar şoferii scapă. „Din păcate, cu aceste date nu se întâmplă nimic pentru că Poliţia Rutieră ne spune că nu au baza legală să le folosească”, a declarat Dominic Fritz, primarul Timișoarei.
Datele stocate trebuie şterse după 30 de zile, pentru că Poliția Rutieră nu le poate folosi. Legea aprobată la finalul anului trecut se aplică doar pentru radarele fixe de pe autostrăzi şi drumuri naţionale, nu şi pentru cele municipale.
Aproape 2.000 de şoferi trec în fiecare zi pe roşu în una din cele 10 intersecţii monitorizate de camerele municipalităţii.
Patru poze sunt probe suficiente pentru ca șoferului care a trecut pe roșu să i se ia permisul. Dar nici acest lucru nu se întâmplă, pentru că legislația nu permite sancționarea conducătorilor auto decât dacă au fost văzuți de un polițist sau dacă au fost înregistraţi de o cameră omologată şi verificată metrologic. „Pe zi, în medie, cam 1.400 de autovehicule au trecut pe roşu”, spune Vesna Struța, șef Birou Monitorizare și Control Trafic.
Sistemul de monitorizare de 6 milioane de euro, inutil
Sistemul de monitorizare a traficului din Timişoara a costat 6 milioane de euro și este cel mai performant din România, dar deocamdată furnizează doar statistici. Zeci de camere de supraveghere cu recunoaştere facială au fost montate şi în Bucureşti. Nici ele nu au un rol preventiv, pot fi folosite doar după o infracţiune, ca probe în anchetă, după ce şoferii au reclamat că li se încălcă viaţa privată.
"Scopul lor este acela de a recunoaşte strict numerele maşinilor. Aceste date vor fi folosite doar la solicitarea Poliţiei. Scopul este strict pentru creşterea siguranţei. Ele vor fi puse la intrările din Municipiul Bucureşti. Nu vor fi în interiorul oraşului", a declarat Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor.
Camerele sunt amplasate în 19 intersecţii din Bucureşti şi vor funcţiona de luna viitoare.
În România, dar şi în alte state europene au fost cazuri când şoferii au dat în judecată statul pentru că le-au ajuns acasă imagini surprinse de camere video sau de camere radar cu ei în ipostaze compromiţătoare.