Un restaurant din Capitală le cere clienților să-și țină copiii „tot timpul așezați la masă”. Motivele care au impus regulamentul, explicate de manager

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un restaurant din Capitală a stârnit controverse pe Facebook, după ce a atras atenția clienților care vin însoțiți de copii că în timpul vizitei micuții sunt obligați „să rămână tot timpul așezați” la masă. Este vorba despre un anunț afișat încă de acum câteva luni și prin care se încearcă prevenirea incidentelor. 

Anunțul restaurantului nu a fost trecut cu vederea de clienți. Foto: Arhivă
Anunțul restaurantului nu a fost trecut cu vederea de clienți. Foto: Arhivă

Pentru siguranța copiilor: Copiii trebuie să rămână așezați la masă pe toată durata vizitei la restaurant. Alergarea între mese și în zona restaurantului prezintă un risc de rănire, inclusiv deplasări, căderi și ciocniri cu mobilierul și alți clienți”, se arată în anunțul restaurantului. 

Anunțul restaurantului.
Anunțul restaurantului. Foto: Facebook/ Karin Ungureanu

 În plus, patronii restaurantului au vorbit în anunț și despre „respectul pentru personal” și „pentru alți oaspeți”, menționând, totodată, că micuții pot „perturba experiența culinară” a altor clienți. 

Anunțul restaurantului nu a fost trecut cu vederea de clienți, acesta ajungând și în mediul online. Reacțiile aprinse ale internauților nu au întârziat să apară. Iată câteva dintre comentarii: 

Oamenii ăștia ar trebui să meargă în Spania în restaurante și să ia exemplul ălora. Acolo copiii aleargă până și pe mese și toată lumea râde și se amuză fără să comenteze absolut nimic. Am lucrat de curând într-un astfel de restaurant și am servit printre piciorușe de copil care alergau pe masă și jur ca nu m-a deranjat și nu m-a deranjat nici când mi-a sărit tava plină din mâna”, a comentat un utilizator al rețelei sociale. 

La felul în care au prezentat-o, mă mir ca nu au instalat la intrare și niște lese pentru aceste pericole publice cu dinți de lapte”, a mai spus o altă persoană. 

Nu am copii dar mi se pare deplasată abordarea „copiii trebuie sa rămână așezați la masă pe toată durata vizitei". Mai trebuia să spună cu mâinile la spate și să nu vorbească neîntrebați. Nu rezonez cu o astfel de abordare”, a mai adăugat o alta. 

Un regulament pentru siguranța tuturor

Contactați de „Adevărul”, reprezentanții localului Sera Eden au venit cu explicații suplimentare. „Acest regulament este o impunere din partea noastră, un regulament de ordine interioară și nu doar o simplă recomandare. Însă, cei care o contestă atât de vehement au interpretat-o total eronat”, ne-a explicat Marius Preda, managerul localului.

Sunt trei mari motive pentru care am impus acest regulament. În primul rând, pentru protecția și siguranța celor mici. Restaurantul nostru este foarte spațios, decorat cu multe plante, avem multă verdeață, este o adevărată grădină, ca un parc e la noi. Copiii sunt curioși, atrași, vor să descopere, să se joace. Este normal, firesc, sunt copii. Însă, dacă pleacă de lângă părinți, se pot pierde”. Marius Preda a venit și cu un exemplu concret: „Ieri, o doamnă a intrat panicată în bar și a spus că nu-și mai găsește copiii. Era foarte speriată. Ce se întâmplase, de fapt? Copiii s-au ridicat de la masă și au intrat într-o zonă a bucătăriei restaurantului unde noi preparăm deserturile. Au intrat peste colegul meu care lucra acolo. Iar în timp ce doamna îi căuta disperată, colegul meu a venit cu ei de mână”.

Prin regulamentul impus se încearcă inclusiv prevenirea accidentelor în care ar putea fi implicați copiii, dar și angajații localului  „Fiind un spațiu foarte aglomerat, colegii mei nu mai au atenție distributivă. Nu pot fi mereu atenți la mese, la clienți, la copii. Ei merg printre mese cu tăvile cu mâncare și băuturi pentru clienți și se pot întâmpla accidente. Pot intra copiii în colegii mei, pot dărâma tăvile..dar gândiți-vă ce se poate întâmpla dacă un copil se opărește cu mâncare sau cu o băutură fierbinte. Sunt sitiuații pe care vrem să le ținem sub control”. 

Respectul față de cei din jur, o regulă elementară de bun simț

Este voba însă și despre respectul pe care localul bucureștean îl are pentru toți clienții săi. „Unii clienți poți fi deranjați dacă un copil aleargă printre mese. Sunt oameni care vin la noi pentru liniște, pentru relaxare, vor să se bucure de experiența culinară. Trebuie să-i mulțumim pe toți. Vă dau un alt exemplu: acum o zi, două..am avut în local niște copii care aruncau cu pietricele în farfuria clienților de la masa vecină”. 

Marius Preda ne-a declarat că în local sunt bineveniți toți clienții, cu sau fără copii. „Noi doar îi rugăm pe părinți să fie mai responsabili. Iar cine nu respectă regulamentul este invitat, politicos, să părăsească localul. Evident, clientul respectiv poate veni din nou la noi, îl așteptăm și îl primim cu bucurie data viitoare. Le ducem frumos nota, ne cerem scuze pentru inconvenient și îi așteptăm altă dată, cu sau fără copii, dar respectând aceste reguli”.

În cazul în care un copil ridicat de la masă, care aleargă, se joacă, ajunge în locuri și zone interzise se accidentează, localul este absolvit de orice vină. Părintele este responsabil pentru că a fost atenționat dar nu arespectat regulile impuse. „Nu ni s-a întâmplat până acum așa ceva dar nici nu vrem să ajungem într-o astfel de situație”.

O variantă de compromis ar fi amenajarea unui loc de joacă pentru cei mici, însă patronii localului bucureștean nu au în vedere o astfel de variantă. „Eu am condus, de-a lungul timpului, și restaurante de fine dining”, explică managerul Marius Preda. „Acolo nu se punea problema să existe vreun spațiu de joacă pentru copii. Nici un restaurant nu e obligat să facă așa ceva. Noi de ce am fi? Pe de altă parte, acolo clienții vin cu o altă responsabilitate, au grijă de copiii lor, sunt atenți, respectă personalul localului, angajații acestuia, regulile impuse. La fel și copiii. Ce vreau să vă spun este că dacă se vrea, se poate”.

Regulamentul, afișat și pe site-ul localului

Restaurantul bucureștean este frecventat des de persoane cu copii, părinți care vor se bucure împreună cu cei mici de aer curat, vegetație și relaxare. Însă acest lucru, cere regulamentul restaurantului,  trebuie făcut respectându-i pe cei din jur.  „Regulamentul nostru nu este afișat doar în restaurant, ci și pe site-ul localului, la secțiunea „Rezervări - termene și condiții. Prin urmare, nici un client care vine la noi nu poate spune că nu i-a fost adusă la cunoștință regula”.

În ceea ce privește gălăgia pe care o fac, în general, copiii, reprezentantul localului a declarat că, din acest punct de vedere, nimeni nu are absolut nimic de obiectat. „Un client, de exemplu, care vine cu un bebeluș în cărucior, iar copilul începe să plângă, nu ar trebui să-și facă probleme. Nu suntem absurzi, ne plac copiii, noi suntem, la rândul nostru, părinți. Și nici ceilalți clienți nu cred că ar avea ceva de comentat. Noi ne referim doar la copiii care se ridică de la masă, fug printre mese, aleargă unii după alții, pătrund în locuri, spații, zone interzise. Toate aceste lucruri pot duce la incidente neplăcute pe care vrem să le prevenim”, a mai precizat managerul restaurantului Sera Eden. 

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite