Românii le-ar vrea pe Oana Zăvoranu şi pe Monica Columbeanu, la cratiţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fundaţia Centrul Parteneriat pentru Egalitate, ActiveWatch- Agenţia de Monitorizare a Presei, împreună cu TBWA Bucureşti au lansat un studiu care analizează imagina femeii şi cea a bărbatului în media.

Postul Antena 1 a devenit tribuna de exprimare a Oanei Zăvoranu, în timp ce Ioan Pascu - Pepe a avut acces exclusiv la Pro TV, a spus astăzi Ionuţ  Codreanu, coordonator de proiect Active Watch – Agenţia de Monitorizare a Presei. Cele două televiziuni au captat atenţia publicului prin livrarea de detalii picante din viaţa celor două vedete ale momentului. Un alt divorţ celebru – cel al Columbenilor – a fost şi el mediatizat până la saturaţie. Viaţa familiei Columbeanu a fost pusă sub lupă, au vorbit persoane din anturaj, jurnalişti, oricine a avut ceva de spus a putut să o facă. „În acest context toată lumea a vorbit despre valori, despre familie, despre rolul femeii şi cel al bărbatului. S-a vorbit despre tradiţie şi a rezultat că oricât de celebră ar fi o femeie ea trebuie să-şi asume rolul de personaj domestic. Statutul social al femeii e construit cu ajutorul bărbatului, fără el, ea nu există”, a explicat Ionuţ Codreanu. 


Acestea sunt stereotipuri bine înrădăcinate în mintea românilor, arată cercetarea. Dealtfel, spaţiul audio-vizual e impregnat de clişee tradiţionaliste şi sexiste. Analiza a arătat că bărbaţii sunt mai vizibili în emisiunile de dezbateri, unde treburile ţării sunt discutate exclusiv de ei, în timp ce femeile au un uşor avans când vine vorba despre emisiunile de divertisment. Bărbaţii care participă la emisiunile de divertisment vor să vorbească mai mult despre carieră, dar au apetit şi pentru detalii din viaţa privată, în timp ce femeile se axează exclusiv pe acest din urmă aspect. 
În spoturile publicitare, femeile vând mai ales alimente şi produse de igienă, sunt în bucătărie, ajută, îngrijesc. Bărbaţii apar mai degrabă în roluri pasive de beneficiari ai atenţiei. 


Apariţiile în presă înclină în favoarea sexului tare care e de trei ori mai prezent (80%) în ziarele generaliste în posturi de profesionişti, mai ales, chiar şi în cea tabloidă. 


Studiul a fost făcut între 15 februarie şi 15 mai 2011 şi a avut trei paliere de analiză: reclamele TV, emisiunile de televiziune şi presa scrisă.  

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite