Bărci, avioane și tren blindat: Cum călătorește Kim Jong Un în străinătate | FOTO VIDEO

0
Publicat:

Liderul nord-coreean a ajuns în orașul-port al Rusiei, Vladivostok, cu un tren blindat. În conformitate cu o tradiție de lungă durată în rândul liderilor nord-coreeni, pentru întâlnirea cu președintele Vladimir Putin, Kim Jong Un a petrecut peste 20 de ore pentru a străbate cei aproximativ 1.180 de kilometri.

Trenul cu care a călătorit a avut o viteză de circa 50 km/h, datorită protecției sale blindate grele, notează BBC News. Locomotiva a inclus un restaurant de lux, unde au fost servite vinuri franțuzești rafinate și preparate deosebite, precum homarul.

Prin comparație, trenurile de mare viteză din Londra circulă cu aproximativ 200 km/h, în timp ce trenurile Shinkansen, din Japonia, pot atinge chiar și viteza de 320 km/h.

Călătoria cu trenul, o tradiție de familie

Călătoria lungă a avut de-a face și cu rețeaua feroviară, arhaică, a Nordului. Trenul a fost botezat Taeyangho, cuvântul coreean pentru soare și o referire simbolică la fondatorul Coreei de Nord, Kim Il Sung.

Tradiția călătoriilor pe distanțe lungi cu trenul a fost începută de Kim Il Sung - bunicul lui Kim Jong Un - care și-a luat propriul tren pentru a călători în Vietnam și Europa de Est. Se spune că aceste trenuri de lux sunt puternic păzite de agenți de securitate care scanează rutele și stațiile viitoare, pentru a se asigura că nu există bombe și alte amenințări.

Tatăl lui Kim Jong Un, Kim Jong Il, care a condus Coreea de Nord din 1994 până la moartea sa în 2011, ar fi călătorit cu trenul pe motiv că îi era frică de zbor. Kim Jong Il a avut nevoie de 10 zile pentru a ajunge la Moscova, în anul 2001, tot pentru o întâlnire cu Vladimir Putin.

Comandantul militar rus Konstantin Pulikovsky, care l-a însoțit pe fostul lider nord-coreean în călătoria din 2001, a vorbit despre opulența sa, în cartea lui de memorii, intitulată „Orient Express: Across Russia with Kim Jong-II”. El și-a amintit că homari vii au fost transportați la tren pentru a asigura disponibilitatea unor delicatese proaspete, în timp ce cutii de vin roșu din Bordeaux și Burgundia au fost aduse de la Paris.

„Se putea comanda orice fel de mâncare din bucătăria rusă, chineză, coreeană, japoneză și franceză”, a povestit comandantul.

Nici măcar trenul privat al lui Putin „nu avea confortul trenului lui Kim Jong Il”, a spus el.

Un alt fost diplomat rus, Georgy Toloraya, a scris în 2019 despre experiența sa de a călători cu același tren, din 2001. El și-a amintit de mâncăruri considerate delicatese precum carnea de măgar și abalone - un tip de moluște - care au fost transportate cu avionul de la Phenian. Vodca rusă standard a fost, de asemenea, nelipsită. Pe parcursul călătoriei, oaspeții au avut parte și de concerte.

În noiembrie 2009, cotidianul conservator sud-coreean, Chosun Ilbo, a raportat că trenul blindat includea aproximativ 90 de vagoane. Vehiculul verde cu bandă galbenă avea și săli de conferințe, săli de audiență și dormitoare, cu telefoane prin satelit și televizoare cu ecran plat instalate pentru briefing-uri. Alte imagini arată vagoane cu fotolii din piele roșie.

Presa de stat nord-coreeană a relatat că fostul lider, Kim Jong Il, a murit în urma unui atac de cord, în timp ce călătorea cu trenul, zece ani mai târziu, în 2011.

Fiul său, Kim Jong Un, nu pare să fi moștenit teama de a zbura, deoarece a călătorit de mai multe ori cu avionul său privat, de fabricație rusă. Totuși, atunci când l-a întâlnit ultima dată pe Putin la Vladivostok, în estul îndepărtat al Rusiei, în 2019 – probabil ultima sa călătorie în străinătate dinaintea pandemiei – el a sosit și cu trenul. La vremea respectivă, liderul nord-coreean a fost întâmpinat de oficiali cu o ofrandă tradițională de pâine și sare.

Noua sa călătorie a început din Phenian și a trecut prin gara Tumangang de la granița cu Rusia, unde roțile trenului au fost schimbate pentru șinele rusești. Această procedură durează timp de câteva ore.

Vehiculele pe care le deține Kim Jong Un

Avioane private

Pe lângă trenuri, domnul Kim a mai fost văzut deplasându-se și cu alte vehicule de lux, care creează un contrast puternic cu stilul de viață sărac al poporului nord-coreean.

După ce a urmat un internat în Elveția, lui Kim Jong Un nu îi sunt stăine zborurile cu avionul. În mai 2018, el a efectuat primul zbor internațional de la preluarea puterii, către orașul chinez Dalian, pentru a se întâlni cu președintele chinez, Xi Jinping.

Rapoartele din presă sugerează că, anterior, a folosit jetul său privat pentru a călători în Coreea de Nord. Aeronava cu care a zburat în China a fost un avion cu rază lungă de acțiune de fabricație sovietică, Ilyushin-62 (Il-62).

Jurnaliștii nord-coreeni, de la site-ul NK News, spun că localnicii îl numesc „Chammae-1”, denumit după astoriul, pasărea națională a țării. Exteriorul alb al avionului este inscripționat cu numele oficial al Coreei de Nord, în limba coreeană, pe două fețe și cu steagul național lângă text. Coada prezintă o stea roșie, în interiorul cercurilor roșii și albastre.

Un Ilyushin Il-62 deținut de Air Koryo, similar celui folosit de Kim Foto AFP
Un Ilyushin Il-62 deținut de Air Koryo, similar celui folosit de Kim Foto AFP

Aeronava are interioare moderne, iar Kim a fost fotografiat ocazional în timp ce lucra sau ținea întâlniri la bordul acesteia. Chammae-1 a ținut prima pagină a ziarelor, atunci când a transportat delegația la nivel înalt de la Jocurile Olimpice de la Phenian, inclusiv pe sora lui Kim, Kim Yo Jong, în Coreea de Sud, în 2018.

Agenția de presă sud-coreeană, Yonhap, a raportat că zborul a folosit numărul de identificare „PRK-615”, posibil o referire simbolică la Declarația comună Nord-Sud, din 15 iunie, semnată în anul 2000 de cele două țări.

Liderul nord-coreean a fost văzut, de asemenea, folosind un Antonov-148 ucrainean (AN-148), cu sigla companiei aeriene de stat Air Koryo, într-un documentar din 2014, difuzat de Televiziunea Centrală Coreeană de stat. În 2015, mass-media de stat nord-coreeană a difuzat chiar și imagini cu Kim Jong Un în timp ce pilota o aeronavă ușoară „produsă în casă”, un biplan militar AN-2.

Mașini de lux

În martie 2018, Kim a călătorit în capitala Chinei Beijing cu trenul, dar a folosit și Mercedes-Benz S-Class personal pentru a merge în oraș. Potrivit cotidianului sud-coreean, JoongAng Ilbo, mașina a fost transportată special, la bordul trenului.

Mașina, fabricată în 2010, a costat aproximativ 2 miliarde de won coreeni (1,8 milioane de dolari), a raportat ziarul.

Modelul S-Class, preferat al domnului Kim a fost proeminent în timpul summitului intercoreean din 2018 de la Panmunjom, când a trecut granița cu mașina, alături de gărzi de corp. Convoiul său de la summit ar fi avut și o mașină cu toaletă privată. Acest lucru a fost menționat și într-un raport din 2015 al site-ului DailyNK din Seul.

Foto AFP
Foto AFP

Un iaht misterios

Presa de stat din Coreea de Nord l-a surprins pe lider în bărci, într-un submarin, autobuze și chiar un teleschi. De asemenea, se zvonește că folosește și alte forme de transport, dar acestea încă nu au fost văzute, în timpul excursiilor sale în străinătate.

Când presa de stat a publicat fotografii cu vizita sa la o stație de pescuit, condusă de armată, în mai 2013, NK News a observat un iaht în fundal.

Nu a existat o confirmare clară că nava, estimată la un cost de 7 milioane de dolari, i-a aparținut lui Kim Jong Un și nici măcar modul în care a fost adusă în țară, în ciuda sancțiunilor internaționale impuse bunurilor de lux. Cu toate acestea, având în vedere prețul exorbitant, multe instituții de presă internaționale au presupus că liderul nord coreean este proprietarul.

În iunie 2015, Radio Free Asia din Washington a raportat că un cercetător a zărit un nou heliport la vila lui Kim, pe malul lacului din provincia Pyongan de Sud. Cercetătorul, care lucrează la Institutul SUA-Coreea al Școlii de Studii Internaționale Avansate „Johns Hopkins”, a sugerat că heliportul ar putea fi folosit de familia sau de vizitatorii conducătorului statului.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite