Publicitatea politică reglementată de UE, înainte de alegerile din Parlamentul European
0Noile reguli ale Uniunii Europene obligă marile companii de tehnologie să eticheteze clar publicitatea politică pe platformele lor și să menționeze cine a plătit, cât de mult și ce alegeri sunt vizate, înainte de alegerile de anul viitor din cadrul UE.

Grupurile de social media, precum Alphabet a lui Google sau platformele Meta, vor fi obligate să fie mai transparente si mai responsabile de noile reguli convenite luni de țările UE, scrie Reuters.
Reglementările interzic sponsorizarea publicității politice în UE, de către țările terțe, cu trei luni înaintea alegerilor sau a unui referendum. De asemenea, interzic reclamele ce stabilesc profiluri de persoane pe baza etniei, religiei sau orientării sexuale.
"Noile reguli vor face mai dificilă răspândirea dezinformării de către actorii străini și interferența în procesele noastre libere și democratice. (...) Am asigurat, de asemenea, un mediu favorabil pentru campaniile transnaționale la timp pentru următoarele alegeri pentru Parlamentul European ", a transmis într-o declarație deputatul european Sandro Gozi, care a condus acest proces în Parlamentul European.
Anul viitor, în luna iunie, vor fi aleși parlamentarii europeni. Existau tot mai multe îngrijorări legate de dezinformarea și interferențele străine în perioada premergătoare scrutinului.
Reglemetările se vor aplica la 18 luni de la intrarea lor în vigoare, respectiv în 2025. Însă, măsurile legate de furnizărea nediscriminatorie de publicitate politică transfrontalieră - inclusiv pentru partidele și grupurile politice europene - vor fi deja în vigoare pentru alegerile pentru Parlamentul European din 2024.