Motivul neașteptat care i-ar face pe mulți consumatori de alcool să bea mai puțin

0
Publicat:

Un nou studiu arată că 54% dintre băutorii înrăiți din Anglia ar fi dispuși să-și schimbe obiceiurile de consum dacă băuturile alcoolice ar avea etichete cu calorii. Cercetarea sugerează că etichetarea ar putea ajuta la reducerea consumului de alcool și la conștientizarea caloriilor ascunse.

Caloriile ascunse din paharele de băuturi alcoolice - Foro Arhivă
Caloriile ascunse din paharele de băuturi alcoolice - Foro Arhivă

Conform unui studiu recent, aproape jumătate dintre băutorii înrăiți din Anglia afirmă că ar fi dispuși să își modifice obiceiurile de consum dacă băuturile alcoolice ar purta etichete cu informații despre calorii.

Cercetarea, care a fost publicată în revista BMJ Open, a inclus răspunsurile a peste 4 600 de persoane care au fost întrebate dacă și-ar schimba obiceiurile de consum de alcool dacă „informațiile calorice ar fi furnizate pe băuturile alcoolice”, potrivit Euronews.

Din cei intervievați, aproximativ un sfert nu consumau alcool, iar 78% erau băutori cu risc scăzut, în timp ce 22% erau considerați băutori periculoși, conform unui chestionar validat. Bărbații consumau mai mult alcool decât femeile și erau mai predispuși să fie băutori periculoși. Studiul a arătat că 54% dintre băutorii înrăiți ar schimba obiceiurile dacă băuturile ar avea etichete cu calorii. De asemenea, mai mult de un sfert ar opta pentru băuturi cu mai puține calorii, iar unul din șase ar consuma alcool mai rar.

Concret, datele arată că „etichetarea ar putea ajuta la orientarea către consumatorii cu risc ridicat care consumă o proporție mai mare de calorii din alcool și care, prin urmare, sunt mai susceptibili de a lua în greutate în exces. Deși răspunsurile la sondaj nu corespund neapărat comportamentului, rezultatele indică faptul că etichetele ar putea juca un rol util în reducerea consumului de calorii ascunse în alcool.”, a declarat Andrew Steptoe, autorul principal al studiului și șeful departamentului de cercetare în științe comportamentale și sănătate de la University College London (UCL).

Calorii ascunse

Aproximativ 46% dintre consumatorii de alcool au spus că și-ar modifica obiceiurile dacă ar exista etichete cu calorii. Băutorii înrăiți au estimat mai bine conținutul caloric al băuturilor decât cei care nu beau. Cu toate acestea, cercetătorii au avertizat că, întrucât băutorii înrăiți erau mai predispuși să supraestimeze conținutul caloric al băuturilor alcoolice, creșterea cunoștințelor ar putea încuraja unii băutorii să consume mai mult.

Studiul a avut și limitări, fiind bazat pe auto-raportare și fără informații despre greutatea corporală a participanților.

Ei au remarcat, de asemenea, că „numărul de persoane care au raportat niveluri dăunătoare de băutură a fost mic”.

Alcoolul, legat de 200 de probleme de sănătate

Este „puțin probabil” ca etichetarea izolată să reducă substanțial daunele

O directivă din 2011 a Uniunii Europene cere etichetarea nutrițională pentru alimente și băuturi, dar exclude băuturile cu un conținut de alcool mai mare de 1,2%. Recent, planul european de combatere a cancerului prevede introducerea unei liste obligatorii de ingrediente și etichete nutriționale pentru băuturile alcoolice, de către Comisia Europeană.

Dr. Katherine Severi, director executiv al Institutului de Studii privind Alcoolul, a declarat într-o declarație furnizată Euronews Health că noua cercetare „arată că oamenii doresc să cunoască caloriile din alcoolul pe care îl beau și că acest lucru ar putea contribui la informarea deciziilor lor”.

Alcoolul este legat de mai mult de 200 de probleme de sănătate, inclusiv cancer, boli hepatice și hipertensiune arterială, astfel încât oamenii au dreptul să știe ce consumă. Numai etichetarea obligatorie va oferi acest lucru, nu autoreglementarea industriei”, a adăugat ea.

Jamie Brown, coautor al lucrării și profesor de științe comportamentale la UCL, a declarat că, deși rezultatele au fost „încurajatoare, este puțin probabil ca etichetarea caloriilor alcoolului în mod izolat să contribuie substanțial la strategia guvernului britanic de a reduce daunele cauzate de alcool și obezitate”.

Ar putea avea un rol pozitiv ca parte a unei abordări mai cuprinzătoare, care să includă reglementări privind publicitatea, disponibilitatea, impozitarea și prețul”, a mai spus acesta.

Viață sănătoasă

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite