Toate mesele sunt la fel de importante, nu doar micul dejun

Toate mesele
sunt la fel de importante, nu doar micul dejun

Oamenii încă mai spun că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, însă ceea ce arată numeroase studii este că toate mesele sunt la fel de importante, relatează Muscle&Fitness.

Ştiri pe aceeaşi temă

Mai multe culturi europene pun accentul pe masa de prânz, de exemplu în Spania oamenii mănâncă mult la masa de prânz încât au nevoie de o pauză de somn.

Pentru persoanele active, prânzul este o necesitate pentru refacere şi energie. Indiferent de programul pe care ţi-l stabileşti trebuie ca lucrurile să rămână simple şi trebuie alese cele mai bune surse pentru fiecare tip de nutrient.

Pentru a păstra un nivel ridicat de energie, carbohidraţii joacă un rol important. În raport cu proteina, numărul de carbohidraţi trebuie păstrat într-un raport de 3 sau 4 la 1, conform recomandărilor antrenoarei Ruth Frechman, specialistă în nutriţie.

Surse bune de carbohidraţi: pâinea integrală, orezul brun, quinoa, ovăzul. Două treimi din masă ar trebui să fie constituite din surse vegetale, spune Ruth Frechman.

Pentru cealaltă treime putem opta pentru surse de proteine ca: puiul, ouăle, peştele sau vita, dar atenţie şi la sursele de unde acestea provin. Fasolea neagră sau mazărea sunt surse vegetale de proteină, bogate în fibre şi fier. La prânz se recomandă consumul între 20 şi 40 de grame de proteină.

Evită „caloriile goale”, grăsimile folosite la prăjit şi mezelurile grase.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: