Noile legi ale Educației, discutate în ședința Guvernului. Când urmează să ajungă proiectele în Parlament

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Premierul Nicolae Ciucă a anunțat că Guvernul dorește să finalizeze procedurile pentru a putea aproba cele două proiecte legislative elaborate la nivelul Ministerului Educației în ședința din 23 martie.

Executivul discută în primă lectură cele două proiecte de lege FOTO Arhivă Adevărul
Executivul discută în primă lectură cele două proiecte de lege FOTO Arhivă Adevărul

Vom avea în parcursul guvernamental pentru perioada imediată demararea procesului de avizare la nivelul tuturor minsterelor cu responsabilitate în domeniu”, a explicat premierul Nicolae Ciucă în debutul ședinței de Guvern de joi, 9 martie, arătând totodată că speră ca „procesul să fie parcurs în următoarele două săptămâni, astfel încât, nu mai târziu de şedinţa din 23 martie”, legile educației să fie aprobate la nivelul Guvernului și să fie înaintate Parlamentului spre dezbatere şi adoptare. 

În același timp, ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a prezentat în şedinţă principalele obiective ale proiectelor de lege. „Măsurile pe care proiectele legislative le propun, reformele, sunt bazate pe viziunea proiectului ”România educată” şi au fost îndelung dezbătute şi, aş spune eu, şi aşteptate la nivelul societăţii. Astăzi, într-adevăr, pachetul legislativ intră într-o nouă dinamică: cea a dezbaterii şi avizării în cadrul Guvernului interministeriale. Legile sunt publice de la data de 27 februarie, astfel încheindu-se întreg procesul de consultare publică”, a spus Ligia Deca.

Totodată, ministrul a arătat că prin noile legi sunt propuse „măsuri integrate care afectează toţi copiii, de la educaţie timpurie până la învăţarea pe tot parcursul vieţii, învăţarea adulţilor", subliniind că Legea învăţământului preuniversitar are trei piloni importanţi, unul fiind reprezentat de creşterea calităţii în educaţie şi reducerea analfabetismului funcţional.

Potrivit ministrului, al doilea pilon este „creşterea incluziunii, echităţii şi reducerea abandonului şcolar”, iar cel de-al treilea pilon „este reprezentat de integrarea tuturor lecţiilor pe care le-am învăţat împreună în perioada pandemiei şi a altor situaţii de criză, pe care ţara noastră le-a traversat în ultimii ani"

„Avem datoria şi responsabilitatea de a oferi ţării noastre o generaţie de tineri educaţi, capabili să se integreze în societatea de acum şi societatea viitorului, să fie motorul unei economii dezvoltate şi să fie cetăţeni activi. Pentru asta avem nevoie de un sistem educaţional echitabil şi de calitate”, a mai subliniat ministrul. 

Politică

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite