Organizatorii US Open, decizie stranie în privinţa arbitrului finalei cu scandal din 2018, cu Serena. Ce interdicţie a primit portughezul la turneul din acest an

Organizatorii US Open, decizie stranie în privinţa arbitrului finalei cu scandal din 2018, cu Serena. Ce interdicţie a primit portughezul la turneul din acest an

Stacey Allaster, unul dintre şefii tenisului american, a surprins într-un interviu pentru New York Times, când a fost chestionat despre conflictul din finala de anul trecut

Allaster, care este unul dintre conducătorii United States Tennis Association, a spus că arbitrul Carlos Ramos va face parte din corpul de arbitri de scaun şi la aceasta ediţie de US Open, dar nu va putea fi delegat la partidele surorilor Williams, Serena şi Venus.

Carlos Ramos, deţinător al Golden Badge, cea mai înaltă calificare din arbitrajul internaţional, a fost protagonistul unui imens scandal iscat la finala de la US Open din 2018. În ultimul act al competiţiei de anul trecut, portughezul i-a acordat Serenei trei avertismente, pentru coaching, pentru cuvinte jignitoare şi pentru ruperea rachetei, totul culminând cu nişte incidente care au făcut înconjurul lumii.

Mai întâi, la 1-0 pentru Serena în setul doi, Carlos Ramos a avertizat-o pe Williams, susţinând că aceasta a primit indicaţii tactice din partea antrenorului Patrick Mouratoglou, aflat în tribune. Astfel de momente în care antrenorii să-şi sfătuiască jucătorii, chiar şi prin semne discrete, sunt interzise şi penalizate la turneele de Grand Slam. „Eu nu trişez pentru a câştiga. Prefer să pierd. Poate nu ştii asta“, a fost mesajul lui Williams pentru arbitru. Era clar însă că fostul lider mondial era în „fierbere“.

Carlos Ramos a continuat să o taxeze pe Serena, după ce i-a dat un al doilea avertisment la scorul de 3-2 pentru Williams. De această dată, măsura a fost una disciplinară, americanca de 36 de ani făcându-şi praf racheta de nervi, după ce şi-a pierdut serviciul.  „Vulcanul“ Serena a erupt însă cu adevărat la finalul game-ului în care Osaka a făcut break şi a preluat conducerea în setul doi: 4-3. La acest scor, Williams a primit un al treilea avertisment, pe motiv că l-a făcut „hoţ“ pe arbitru! A fost o descărcare nervoasă pentru episodul de la primul game din setul doi în care Serena fusese penalizată pentru că ar fi primit indicaţii din partea lui Mouratoglou.
 
Cum a adunat trei avertismente până la 4-3, potrivit regulamentului, Williams a pierdut din oficiu următorul game, iar Osaka s-a dus la 5-3! În final, Osaka a luat setul cu 6-4 şi a câştigat trofeul.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: