PORTRET Zoltan Szlahotka, singurul recepţioner de cinci stele din Timis

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cunoscător a cinci limbi străine, în nouă ani tânărul timişorean şi-a creat o carieră solidă în industria hotelieră. Absolvent al unei facultăţi care l-a învăţat la perfecţie limba engleză, timişoreanul a avut de ales între o serie de locuri de muncă, dar o cunoştinţă i-a propus să încerce o oportunitate în domeniul hotelier.

A început într-un hotel mai modest, dar după nouă ani de muncă, în prezent, e cel care are grijă de clienţii singurului hotel de cinci stele din Timiş. E responsabil să aibă grijă de client şi de toate doleanţele lui, iar după atâţia ani de muncă încă nu este plictisit. „E un loc de muncă plăcut, curat, lucrezi cu oameni şi nicio zi nu seamănă cu alta. Vezi şi cunoşti. Important e ca la venirea la serviciu să laşi problemele la intrarea în hotel. Cel mai important e clientul”, spune Zoltan Szlahotka.

Din experienţa de până acum, timişoreanul spune că în industria hotelieră cei care nu cunosc cel puţin limba engleză nu îşi vor găsi niciodată un loc de muncă, în timp ce germana, franceza şi italiana trec în plan secund. Lucrând într-un mediu select, tânărul a avut ocazia să cunoască o serie de personalităţi, dar acestea nu au avut pretenţii deosebite.

Fin psiholog

Munca de recepţioner nu e una uşoară, angajatul fiind responsabil de gestiunea banilor şi a camerelor, rezervarea de bilete de avion, particularizarea micului dejun şi nu numai. „Poate că meseria noastră pare uşoară, însă fiecare eşec sau lucru făcut doar pe jumătate poate distruge starea de spirit a clientului. Cel mai important este ca la finalul perioadei de cazare clientul să plece cu zâmbetul pe buze”, mai adaugă  Zoltan Szlahotka. Cel mai mare câştig al tânărului în cei nouă ani petrecuţi în industrie este că a învăţat tipologiile umane, putând interpreta fiecare gest al clientului în anticiparea dorinţelor.

Întrebări şi răspunsuri


Care este cea mai amuzantă amintire a ta?

În primii anii de muncă am fost angajat la un hotel cu zeci de camere. În mare parte, tot hotelul era rezervat. La un moment dat am greşit o rezervare, i-am înmânat clientului cheile, iar acesta a plecat spre cameră. După cinci minute s-a întors la recepţie şi era foarte amuzat. Mi-a mulţumit pentru supriza din camera sa: în pat era un bărbat dezbrăcat. Mi-a spus că s-ar fi bucurat dacă în pat ar fi fost o doamnă.

Care e cea mai ciudată cerere primită?


Mi s-a cerut ca, înainte de cazare, în plină vară, în cameră să fie 40 de grade.

Profil:

Născut. 03.05.1977, Timişoara
Studii. Facultatea de Limbi
Moderne Aplicate
Experienţă. De nouă ani recepţioner
Familie. Necăsătorit



Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite