Patronii, umiliţi la ghişeele Administraţiei Finanţelor Publice Gorj. Au stat ore în şir la coadă ca să declare bacşişul primit de angajaţii lor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sute de patroni gorjeni au fost nevoiţi să aştepe ore în şir în faţa ghişeelor Administraţiei Finanţelor Publice Gorj pentru a-şi depune notificările cu privire la registrul banilor personali în vederea evidenţierii bacşişurilor.

Administratorii de firme s-au revoltat din cauza aşteptării îndelungate, dar şi a introducerii impozitului pe bacşişul angajaţilor. „Este o inepţie specifică guvernării incompetente. De ce să plătesc eu impozit pe nişte bani care intră în buzunarul angajatului? O să-i opresc lui, l-a sfârşitul lunii, impozitul respectiv? Aşa ceva nu este legal“, a spus Florin, administratorul unei pizzerii. 

Alţii s-au declarat nemulţumiţi ca urmare a condiţiilor de aşteptare.

„Stau de două ore aici. Aer condiţionat nu este şi curg apele pe mine. Este bătaie de joc. Trebuia să avem mai mult timp la dispoziţie, dacă tot s-a introdus prostia asta de impozitare,

a precizat Cornel Rădulescu. 

Unii dintre patroni s-au întrebat de ce sunt asupriţi agenţii econimici: „Pe preoţi de ce nu-i impozitează nimeni, pentru că şi ei realizează venituri la nunţi, înmormântări sau alte evenimente?“. 

Vineri, ultima zi 

Marin Ciumag, directorul Administraţiei Finanţelor Publice Gorj, spune că mâine este ultima zi de depunere a notificărilor: „Operatorii economici trebuie să înfiinţeze un registru pentru banii personali. Trebuie să înştiinţeze organul fiscal unde îşi au sediul despre acest registru şi câte file conţine, care trebuie să fie numerotate. Registrul trebuie să fie ştampilat şi semnat de către administrator sau o persoană împuternicită. Finanţele trebuie înştiinţate în termen de cinci zile de la apariţia Ordinului 512, respectiv, vineri, pe data de 8 mai, expiră acest termen“.

Notificarea poate fi depusă şi prin fax

Şeful finanţelor a spus că notificările pot fi depuse şiu prin fax: „Banii personali trebuie trecuţi în acest registru de către personalul care lucrează la punctul de lucru. Contribuabilul are posibilitatea, printr-o adresă, să înştiinţeze despre constituirea acestor registre. Nu trebuie să depună mai multe adrese. Sau poate să transmită adresa respectivă prin fax sau poşta electronică. Nu este un model, dar în ordin sunt prevăzute elementele care trebuie să le conţină această adresă: denumirea societăţii, sediul, data constituirii registului şi numărul de file“. 

Târgu-Jiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite