Cum poţi combate răul de mişcare fără medicamente. Remedii care funcţionează

Cum poţi combate răul de mişcare fără medicamente. Remedii care funcţionează

Locul pe care îl alegem în mijlocul de transport ne poate feri de răul de mişcare FOTO: arhiva

Starea de rău care poate interveni atunci când circulăm cu maşina sau cu vaporul se manifestă atât la adulţi cât şi la copiii cu vârste de peste 2 ani. Există câteva metode verificate care ne pot face să ne simţim mai bine sau chiar să scăpăm de răul de maşină.

Răul de mişcare apare atunci când semnalele pe care le transmit ochii şi cele ale receptorilor echilibrului din urechea internă nu se sincronizează. Anumitor persoane li se poate întâmpla la fiecare călătorie cu un autovehicul, pe uscat sau pe apă, alţii experimentează starea de rău, care poate merge până la vomă, în anumite condiţii favorizante. Înlăturarea acestora, de altfel, ar fi cheia pentru a ţine sub control astfel de neplăceri.

În farmacii există medicamente care promit atenuarea sau controlul total al stărilor de rău de mişcare, care de obicei trebuie administrate dinainte cu o zi de  a pleca în călătorie. Există însă şi remedii care nu presupun vizita la farmacist. Iată câteva dintre acestea:

- Alegeţi în mijlocul de transport un loc în zona de mijloc, astfel încât să resimţiţi cât mai puţin mişcarea;
- Priviţi în zona de deplasare şi fixaţi-vă chiar un punct îndepărtat. Ascultarea muzicii în căşti poate fi şi ea de folos, nu însă şi cititul;

- Veţi resimţi răul de mişcare mai puternic pe stomacul gol, prin urmare mâncaţi puţin înainte de a pleca la drum, însă nu mâncăruri grele. Optaţi pentru fructe sau pâine prăjită, iar pe drum apelaţi la gustări sărate, fie că sunt biscuiţi, snacks-uri, covrigei etc. Acesta este, de altfel, un sfat pe care îl urmează şi femeile care se confruntă cu stări de rău în sarcină şi care chiar funcţionează;

- Dacă este posibil, faceţi pauze cât mai dese pentru a respira în aer liber;

- Dacă aveţi posibilitatea, optaţi să faceţi drumul noaptea, când, spun specialiştii, receptorii echilibrului din zona internă sunt mai puţin sensibili la stimulii externi;

- Evitaţi fumatul în maşină, dar şi parfumurile intense, care pot accentua răul de mişcare;

- Consumul ceaiului de mentă sau de ghimbir, sau, dacă nu-l aveţi la îndemână, mestecatul gumei mentolate poate fi de asemenea de ajutor;

- Şofatul prea sportiv sau traversarea unor zone cu multe curbe, cu viteză destul de mare, pot de asemenea accentua răul de mişcare;

- Dacă nu reuşiţi să vă stăpâniţi starea de rău cu nimic din cele expuse mai sus, faceţi pe drum o pauză suficientă petru a vă reveni, timp în care inspiraţi şi expiraţi adânc. Compresele cu apă rece puse pe frunte ajută de asemenea pentru a vă reveni mai repede.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: