Reţeta pentru cel mai simplu, sănătos şi săţios mic dejun concepută de un medic nutriţionist. Ce reguli trebuie respectate

Reţeta pentru cel mai simplu, sănătos şi săţios mic dejun concepută de un medic nutriţionist. Ce reguli trebuie respectate

FOTO Arhiva

Foarte multe persoane nu servesc prima masă a zilei – micul dejun, fapt extrem de greşit în opinia nutriţioniştilor.

Ştiri pe aceeaşi temă

Medicul nutriţionist Iren Alexoi spune că micul dejun este sursă de energie a organismului pentru întreaga zi. Dacă renunţăm la prima masă a zilei şi toate mesele noastre devin un haos, iar reacţia organismului e ca spre seară îşi cere drepturile…mai multă mâncare.

“Să ştiţi că nu se mănâncă imediat cum ne trezim – organismul are nevoie de aproximativ o oră să îşi pună la punct funcţiile. Eu vă propun cel mai simplu mic, sănătos şi săţios mic dejun – pe care simplu de tot îl putem lua şi la serviciu – cereale integrate şi produs lactat. Dar, atenţie! Trebuie respectate câteva reguli importante”, spune medicul timişorean.

Reţeata nutriţionistului se bazează pe cerealele integrale, combinate cu multe seminţe.

“- Cerealele neapărat în varianta integrală – hrişcă, ovăz, secară.

- În reţetă am folosit fulgii de hrişcă pentru că sunt săţioşi, au multe fibre, reglează glicemia şi ne scapă de pofta de dulce. Sunt bune şi seminţele crude – chia, in, cânepă, amestec de seminţe.

- Evităm fulgii expandaţi, cei cu adaoas de zahăr sau musli din comerţ cu etichete apetisante. Nu recomand fulgii de porumb – au indice glicemic mare.

- Sfat – să nu depăşim o linguriţă per porţie – au valoare calorică mare. Să fie crude neapărat şi păstrate în pungi etanşe. În contact cu aerul râncezesc repede. Eu am folosit seminţe de chia – conţin omega 3, fibre hidrosolubile (care se umflă în stomacul nostru-ne săturăm mai repede).

- Să folosim câteva nucifere – migdale, nuci sau caju. Secretul stă tot în cantitate: 4-5 migdale per porţie, 2 jumătăţi de nucă, 5-6 caju, etc… Neapărat să fie crude. Eu am folosit migdale pentru că au conţinut mare de magneziu şi calciu.

- Scorţişoara – care conţine antioxidanţi şi reglează glicemia. Sfat: să fie varianta bio. Opţional pentru a da gust şi savoare.

- Câteva fructe uscate sau deshidratate. Atenţie! să nu fie confiate – afine, stafide, agrişe, aronia, goji.

- Ca mediu lichid poate fi folosit de la lapte de vacă, capră până în 1,5°% grăsime, iaurt, sana, kefir sau pentru vegetarieni există lapte vegetal – de ovăz, quinoa, nuci, soia, etc.. Atenţie la lactate! Îl servim când ajungem la serviciu. Amestecul este energizant mai ales dacă adăugăm si o linguriţă de polen crud”.

citeste totul despre: