Şoseaua Hunedoara - Călan în blocaj. Consiliul Judeţean şi drumarii se ceartă pe investiţia de 8 milioane de euro

Şoseaua Hunedoara - Călan în blocaj. Consiliul Judeţean şi drumarii se ceartă pe investiţia de 8 milioane de euro

Şoseaua Hunedoara - Călan. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.

La trei luni de la începerea lucrărilor de modernizare a Drumului Judeţean 687 Hunedoara – Călan, investiţia pe fonduri UE se află într-un blocaj prelungit.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ordinul de începere a lucrărilor de modernizare a şoselei Hunedoara – Călan a fost dat în luna aprilie, după ce în octombrie 2018, Consiliul Judeţean Hunedoara, Primăria Hunedoara şi reprezentanţii asocierii de firme SC Proactiv SRL – SC Drupo SRL – SC Sercotrans SRL au semnat contractul de investiţii.

La începutul lunii iunie, Drumul Judeţean 687 a intrat în şantier, însă după doar două săptămâni antreprenorii şi-au retras utilajele şi au suspendat lucrările. În ultimele două luni niciun muncitor nu a mai fost mobilizat pe şantierul celor 9,7 kilometri, spre nemulţumirea şoferilor hunedoreni şi turiştilor care folosesc ruta pentru a ajunge în Hunedoara şi la Mănăstirea Prislop.

Motivul pentru care nu se lucrează la şoseaua Hunedoara – Călan îl reprezintă neînţelegerile dintre constructori şi Unitatea de Implementare a Proiectului, din cadrul Consiliului Judeţean Hunedoara. Carmen Guran, directorul tehnic al CJ Hunedoara şi managerul de proiect, a susţinut că drumarii  au solicitat nejustificat încă 171.000 de lei în plus la suma de proiectare aprobată din bugetul public al judeţului Hunedoara, de 132.000 de lei. Suma ar acoperi lucrări suplimentare invocate de constructori.

La peste două luni de blocajul în care a intrat investiţia, reprezentanţii Consiliulu Judeţean Hunedoara şi cei ai antreprenorului nu au reuşit să se pună în acord pentru ca lucrările să poată continua.

Potrivit proiectului, Drumul judeţean 687 va fi modernizat pe o lungime de 9,7 km de carosabil şi presupune lărgirea părţii carosabile, amenajarea de şanţuri şi rigole, amenajarea de ziduri de sprijin, construcţia a şase podeţe şi reabilitarea pasajului peste calea ferată Simeria - Petroşani. Pe o lungime de 3,71 km drumul va avea o lăţime de 9 metri pentru a permite construirea unei benzi speciale de urcare pentru traficul greu. Pe restul porţiunii de drum, lăţimea părţii carosabile va fi extinsă la 6 metri cu 2 benzi de circulaţie, 2 benzi de încadrare de de câte un sfert de metru fiecare şi acostamente de 0,75 de metru fiecare. Pasajul peste calea ferată Simeria-Petroşani va fi reabilitat, iar pe o porţiune de 3,4 kilometri şoseaua va dispune şi de trotuare. Investiţia este finanţată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, având o durată de execuţie a lucrării de 23 de luni. „Valoarea totală a proiectului este de 36,4 milioane de lei, din care 28,22 milioane de lei – finanţare nerambursabilă, contribuţia Consiliului Judeţean Hunedoara – 664,12 mii lei, fonduri guvernamentale – 4,31 milioane lei, la care se adaugă o finanţare din bugetul Consiliului Judeţean Hunedoara – 3,13 milioane lei”, a informat Consiliul Judeţean Hunedoara.


Vă recomandăm să citiţi şi:

Dezastru pe şoselele „turistice” din judeţ. Cum arată lista drumurilor judeţene pe care autorităţile vor să le modernizeze

Povestea „tunelurilor pentru urşi” de pe cel mai scump sector al Autostrăzii Lugoj - Deva, lotul de 300 de milioane de euro

VIDEO Drumul spre Poiana Pelegii a fost deschis. Turiştii pot ajunge în locul de vis din Parcul Naţional Retezat

 


 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: