Şoferul filmat pe contrasens pe A3 a făcut accident la câteva secunde după aceea. Ce solicită Pro Infrastructura

Şoferul filmat pe contrasens pe A3 a făcut accident la câteva secunde după aceea. Ce solicită Pro Infrastructura

Bărbatul a condus pe contrasens pe A 3 între Turda şi Gilău. FOTO: Asociaţia Pro Infrastrcutura

Şoferul inconştient care a fost filmat, zilele trecute, pe contrasens, pe autostradă între Gilău şi Turda, a făcut accident. Asociaţia Pro Infrastructura cere implicarea autorităţilor.

Ştiri pe aceeaşi temă

Bărbatul a intrat greşit pe autostradă, între Gilău şi Turda, şi a continuat să circule pe banda a doua, în ciuda faptului că de mai multe ori a fost la un pas de a face un accident cu consicinţe tragice. 

Accidentul s-a petrecut la puţin timp după ce, sâmbătă, şoferul inconştient a fost filmat dintr-o maşină care circula regulamentar. Bărbatul care circula pe contrasens a intrat într-o coliziune frontală după ce a trecut de maşina care l-a filmat. 

„Ca să scape cât mai repede din această situaţie, circulă cu viteză mare! Aşa s-a întâmplat şi în recentul incident din nodul Turda, unde un cetăţean a condus câţiva kilometri pe contrasens pe A3 spre Gilău. 

Câţiva şoferi au reuşit să-l evite în ultimul moment dar în cele din urmă s-a oprit, aşa cum era de aşteptat, într-o coliziune frontală, din fericire fără consecinţe grave”, se arată pe pagina de Facebook a Asociaţiei Pro Infrastructură.
 
Poliţia Cluj a precizat că şoferului i s-a reţinut permisul de conducere în vederea suspendării exercitării dreptului de a conduce autovehicule pentru o perioada de 60 de zile. 
 

„Nu opriţi şi nu întoarceti pe autostradă, e pericol de moarte!”

Asociaţia Pro Infrastructura a analizat situaţia în care s-a aflat şoferul inconştient, sâmbătă, pe Autostrada Transilvania, arătând:

„Circulaţia pe contrasens pe autostradă nu este un fenomen specific românesc: mulţi şoferi ajung din greşeală în această situaţie chiar şi în Germania sau SUA. Din păcate investigarea acestor incidente în România relevă o concluzie îngrijorătoare: mulţi români ajung pe contrasens perfect conştient, nu din neatenţie, după ce au intrat pe autostradă legal, dar nu în direcţia în care doreau să se deplaseze. Pentru a corecta această situaţie întorc pur şi simplu vehiculul şi pornesc în sens opus! 

Pericolul de ciocnire frontală cu consecinţe fatale e cu atât mai mare cu cât, după întoarcere, mulţi dintre ei aleg să circule pe contrasens pe cea mai rapidă bandă a autostrăzii, că doar ei sunt obişnuiţi să circule pe dreapta, adică stânga celor care circulă corect! Şi asta nu e tot: ca să scape cât mai repede din această situaţie, circulă cu viteză mare!” 
 
Specialiştii asociaţiei sfătuiesc şoferii care ajung în această situaţie să nu se iprească şi să nu întoarcă pe autostradă:
 
„Nu s-a născut încă şoferul care să nu fi ratat vreodată o ieşire sau intrare de autostradă, i se poate întâmpla oricui. În asftel de cazuri, continuaţi până la prima ieşire şi orientaţi-vă după ce aţi ieşit de pe autostradă. Ca să evitaţi astfel de incidente, consultaţi harta înainte de a porni la drum şi planificaţi cu atenţie deplasarea în nodurile mai complicate (cum e nodul Turda şi viitorul nod Sebeş), chiar dacă aveţi GPS. Nu opriţi şi nu întoarceti pe autostradă, e pericol de moarte!”
 

Pro Infrastructura: „Cerem aşadar CNAIR să revizuiască semnalizarea rutieră în noduri”

Pro Infrastructura cere implicarea aurorităţilor pentru a fi evitate astfel de cazuri:
 
„La prima vedere autorităţile nu au ce face ca să evite astfel de cazuri, că doar nu putem lua măsuri pentru fiecare şofer care încalcă legea în mod grosolan. Dar aceşti şoferi pun vieţile altora în pericol, şi e destul loc de mai bine în semnalizarea nodurilor rutiere şi intersecţiilor din ţară. Cerem aşadar CNAIR să revizuiască semnalizarea rutieră în noduri, în colaborare cu societatea civilă.
 
Cerem de asemenea Ministerului Transporturilor să colaboreze cu Ministerul de Interne care a investigat aceste incidente şi să publice o situaţie a nodurilor în care au avut loc astfel de incidente, orelor din zi, vârstele şoferilor, şi alte informaţii relevante. Este important ca societatea să înţeleagă magnitudinea şi gravitatea acestui fenomen. 

Lipsa proiectării orientate pe şofer a drumurilor şi semnalizării lor, lipsa testelor cu şoferi a indicatoarelor de orientare duce la proiectarea incoerentă a nodurilor şi semnalizării. Ideal ar fi ca toate nodurile să fie testate înainte de a fi construite, folosind de exemplu focus-grupuri sau realitate virtuală. Este necesară şi o campanie de sensibilizare a publicului la consecinţele circulaţiei pe contrasens pe autostrăzi.”
 
Vă mai recomandăm:
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările