Audi Q5 accelerează către garajele românilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noul crossover s-a lansat ieri în România, dar va fi disponibil pe piaţă la sfârşitul acestui an. Atraşi în primul rând de designul noului model, românii au comandat deja 50 de autovehicule Q5, doar uitându-se pe catalog şi pe lista de preţuri.

Lansarea modelului Q5 a avut loc în acelaşi timp cu anunţul oficial de pe piaţa din Germania.Audi Q5 se vrea cel mai sportiv model din gama SUV-urilor compacte, dar reuşeşte să atragă atenţia celor interesaţi de maşinile din gama ei prin design. 

Specialiştii spun despre Q5 că este un model elegant, trăsătură tipică pentru Audi. Modelul face parte din gama SUV-urilor compacte, fiind considerat “frăţiorul” mai mic al modelului de succes Q7. Noul SUV, prezentat pentru prima dată în aprilie la salonul auto de la Beijing, va fi disponibil în trei variante de motorizare – două diesel şi una pe benzină.

Varianta pe benzină este reprezentată de un  motor de doi litri care dezvoltă 211 cai putere şi care poate propulsa crossoverul de la zero la 100 km/h în 7,2 secunde.

Cei care preferă motorizările pe motorină au de ales între una de doi litri, care dezvoltă 170 de cai-putere şi accelerează de la zero la 100 km/h în 9,5 secunde, şi una de trei litri, care dezvoltă 240 de cai-putere şi accelerează de la zero la 100 km/h în 6,5 secunde.

Dimensiuni de compact

Q5 a fost dezvoltat pe platforma modelelor A4 şi A5, dar, spre deosebire de “fratele său mai mare” Q7, măsoară doar 4,63 metri lungime, 1,88 metri lăţime, 1,65 metri înălţime şi are un ampatament de 2,81 metri.

La exterior, maşina se remarcă prin grila de mari dimensiuni a radiatorului. Farurile, oblice, pot fi dotate opţional cu lămpi cu xenon şi lumină diurnă cu becuri şi tehnologie LED.

Hayonul este fabricat, ca şi capota motorului, din aluminiu uşor. Audi a pus mare preţ pe design, aşa că inginerii producătorului au creat elementele de stilizare exterioară în trei variante de prezentare: în culoare negru, disponibilă pentru dotarea standard, în culoare contrastantă sau în culoarea automobilului.

În plus, clienţii pot opta pentru alte două pachete de stilizare a caroseriei pentru care aceştia plătesc suplimentar. Astfel, pachetul S se adresează celor care doresc să dea automobilului un aer sportiv, iar pachetul offroad style este disponibil pentru cei care vor să transforme autovehiculul într-un veritabil model de teren prin barele groase de protecţie faţă şi spate şi prin jantele cu diametrul de 19 inch.

Preţurile modelului variază în funcţie de dotări şi de motorizare. Pentru modelul diesel de doi litri preţul de pornire este de aproximativ 39.000 de euro, cu TVA, iar pentru motorul pe benzină este de 43.000 de euro. Audi vrea să vândă în 2009 peste 600 de crossoveruri Q5. Principalii competitori pentru Q5 sunt BMW X3, Mercedes-Benz Glk şi Volvo XC60.

Design marca Audi

Modelul este considerat de specialişti cel mai reuşit din clasa sa din punctul de vedere al designului exterior. Producătorul pune la dispoziţie mai multe pachete de stilizare a maşinii.

Preţ de mare clasă

Preţul acestui SUV este comparabil cu cel al maşinilor din clasa premium, însă le depăşeşte cu 5.000 de euro pe cele ale SUV-urilor produse de companiile “populare” precum Hyundai.

Competitorii se întrec în performanţe şi în dotări

Audi Q5

Motorizare : diesel 2,0 litri, 170CP
Consum: 6,7 litri/100 km
Acceleraţie de la 0 la 100 km/h: 9,5 secunde
Emisii CO2: 175 grame/ kilometru
Dotări standard: ESP (Electronic Stability Program), ABS, airbaguri pentru şofer şi pentru pasager, airbaguri laterale, volan îmbrăcat în piele, instalaţie audio cu redare MP3 şi jante de aliaj uşor de 17 inchi
Preţ: 38.854 de euro, cu TVA
Avantaj: Coeficientul aerodinamic de numai 0,33, care reprezintă cea mai bună valoare din clasa sa.


BMW X3

Motorizare: diesel 2,0 litri, 177 CP
Consum: 6,5 litri/100 km
Acceleraţie de la 0 la 100 km/h: 8,9 secunde
Emisii CO2: 172 grame/ kilometru
Dotări standard: airbaguri pentru şofer şi pentru pasager, airbaguri laterale, sistem de tracţiune integrală xDrive, filtru de particule diesel, control dinamic al tracţiunii (DTC), ABS, radio CD şi MP3
Preţ: 38.913, cu TVA
Avantaj: Sistemul de transmisie awd, botezat xDrive, este primul sistem de acest gen din lume care acţionează la început prin a nu frâna nicio roată.

Mercedes-Benz GLK

Motorizare: diesel 3,0 litri, 224 CP
Consum: 7,9 litri/100 km
Acceleraţie de la 0 la 100 km/h: 7,5 secunde
Emisii CO2: 208 grame/ kilometru
Dotări standard: Tracţiune integrală 4MATIC, ABS, ESP, sistem de navigaţie care salvează ruta parcursă anterior
Preţ: 44.000 de euro cu TVA
Avantaj: Specialiştii consideră că Mercedes a găsit îmbinarea optimă între confort şi stabilitate tracţiune integrală 4MATIC. Modelul se comportă bine şi în condiţii offroad.

Volvo XC60

Motorizare: diesel 2,4 litri, 163 CP
Consum: 7,5 litri /100 km
Acceleraţie de la 0 la 100 km/h: 10,4 secunde
Emisii CO2: 199 grame/ kilometru
Dotări standard: Tracţiune integrală, airbaguri pentru şofer şi pentru pasager, airbaguri laterale, ABS, EBD
Preţ: 33.558 de euro cu TVA
Avantaj: Sistemul „City Safety“ cu care este dotată maşina are rolul de a scădea numărul micilor accidente produse în trafic. Maşina va frâna complet de la orice viteză mai mică de 15 km/h când va detecta un obstacol.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite