Acum să nu vă imaginaţi că mi-a picat cu tronc întreg DN 1H. Este o bucăţică de drum, de undeva de la ieşirea din Halmăşd şi să tot fie vreo 22 de kilometri de drum. Se prea poate să fie cel mai frumos drum de condus, de la calitatea asfaltului, la modul în care se leagă virajele – atipic pentru ce ştiu că se găseşte în această ţară, şi finalizând cu decorul... Probabil gradul de frumuseţe, în cazul meu a fost amplificat şi de faptul că l-am găsit aproape pustiu, altfel s-ar putea să-l fi urât, nu adorat. Iei piciorul din gaz înainte de Peştiş cu nişte kilometri buni, să apuce şi maşina să respire, să mai scape de gradele dobândite.

Cam la o treime din traseu, îţi iese în cale Huta Slavia – inima acestei zone care poate fi considerată o Slovacia de România. O comunitate de slovaci care numără în jur de 400 familii. Problema este că m-am simţit bine, chiar foarte bine la acest popas, am fost întâmpinat de chipuri vesele şi luminoase, am râs, am mâncat... şi sper să nu fiu certat... nu tot, pentru că altfel nu aş mai fi fost capabil să ajung la maşină.

Dar, pe undeva, alta este marea problemă. Un han atât de pitoresc şi mâncare atât de bună te temperează mai mult decât 20 de radare amplasate de poliţie pe traseu. Condusul sportiv şi Huta Slavia nu fac casă bună... vei renunţa la primul, pentru a nu regreta bucatele.

Despre BMW X7 xDrive 40d

Ce să spun despre maşină. Nu sunt la prima întâlnire cu acest Seria 7 al SUV-urilor. Da, este masiv, dar în acelaşi timp, de la volan nu ai senzaţia că ai evadat cu yachtul pe drumurile publice. Chiar şi în cazul unui condus sportiv, maşina ştie destul de bine să-şi camufleze cele 2,5 tone. Motorul, chiar dacă nu mai este un quad-turbo, este acelaşi 3 litri diesel cu şase cilindri în linie, în configuraţia 340 CP şi 700 Nm. Cutia automată cu 8 trepte şi modul în care lucrează cu acest motor este un fel de curs pentru industria auto de cum ar trebui făcute lucrurile. Adăugăm pe listă şi faptul că BMW a introdus tehnologia mild hybrid 48V şi la bordul acestui model. Nu cred că interesează pe cineva că acest 7 locuri poate ajunge la 245 km/h, ci faptul că cele 2.500 kg ajung la 100 km/h în 6,1 secunde.

Categoric un model care merită tratamentul BMW Individual, şi dacă nu vreţi scaune de toţi banii, merită versiunea cu două locuri individuale în locul banchetei spate.

Final de zi la Oradea unde, recunosc, puţin luat prin surprindere de dorinţa oamenilor de a îmbrăţişa natura... deja se face plajă pe malurile Crişului Repede, chiar şi câte un scăldat timid.

Foto: Ciprian Mihai / Bogdan Paraschiv

Partenerii aventurii #CarsAndRoads by Michelin  - MOL România, Nokia Mobile, Server Config, SYNLAB România.