Când comunitatea japonezo-americană a plătit, în masă, doar pentru că aparţinea acestei minorităţi, fiind de pe o zi pe alta mutată obligatoriu în lagăre, unde avea să rămână perioade nedefinite de timp.

Pentru ca totul să fie şi mai înfricoşător şi tulburător, lumea e bântuită de nişte fantome atipice, chipuri de femei foarte frumoase, dar care din simpla privire îţi îngheaţă sângele în vine. Pentru a afla mai multe detalii despre acest subiect palpitant, câţiva ziarişti de peste mări şi ţări au fost invitaţi la ceea ce se cheamă un International Press Junket, respectiv un fel de conferinţă de presă cu interviuri, totul petrecându-se într-un foarte elegant hotel din Los Angeles, în stilul hollywoodian de altădată, unde se puteau pune întrebări protagoniştilor şi creatorilor care în cazul nostru aveau să răspundă influencerilor, (că aşa ne zice mai nou) din Brazilia, Chile, Columbia, Africa de Sud şi România.

În grupul nostru eram singura din Europa. Producătorul executiv şi cocreatorul Alexander Woo nu este japonez, dar e preocupat de acest moment aproape neştiut chiar şi pentru cei care studiază în SUA. În schimb, toţi actorii, având rădăcini în Ţara Soarelui Răsare, au aflat de la bunici cum a fost, iar George Takei (în serial fiind personajul Nobuhiro Yamato) chiar a fost în copilărie printre cei „internaţi”, devenit între timp fondatorul Muzeului Naţional Japonezo-American, începând  prin a fi consultant pentru scenariu, ca până la urmă să fie cooptat în distribuţie. El a ţinut să sublinieze faptul că în general este puţin comentată această perioadă ruşinoasă pentru America, pe care pentru cei mici a încercat să o exprime şi printr-o carte de benzi desenate.

De fapt, indirect, pe toţi ne duce cu gândul la nedreptăţile din ziua de azi, indiferent unde ne-am afla pe această planetă. Ideea scriptului i-a venit celui care asistase cândva la o conferinţă a acestui senior al micului şi marelui ecran şi aşa s-a gândit Alex Woo să facă o combinaţie între paranormal şi realitatea de acum peste şapte decenii. S-a filmat la Vancouver, în Canada, unde şi aici japonezii au avut aceeaşi soartă, doar că, fiind cumplit de frig, calvarul a fost mult mai greu de îndurat. Şi dacă pentru cei din America a fost de vreun an şi ceva, pentru vecinii de la Nord s-a încheiat prin 1949. Personajele de pe AMC sunt conturate cu multă migală şi cu uşurinţă te ataşezi de ele atunci când le descoperi pe Terminal Island. În centrul atenţiei este un fotograf care descoperă, cu surprindere, că demonii se pot strecura şi schimba destine chiar şi pe hârtia îngălbenită a unei poze. Cea mai misterioasă rămâne ideea de Bakemono, dar despre asta în episodul următor.