Impactul izolării sociale asupra profesorilor: 60%  se confruntă acut cu stresul predării on-line. Studiu

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Educaţia s-a mutat on line
Educaţia s-a mutat on line

În urma unui chestionar aplicat comunităţii de profesori SuperTeach, 60% din cei aproape 1.100 de repondenţi au subliniat nivelul ridicat de stres cauzat de perioada de izolare socială.

Mai mult, în condiţiile în care peste 88% au continuat să predea online, peste 75% din profesori nu au primit niciun fel de ajutor sau ghidare din partea conducerii şcolii sau a autorităţilor locale în privinţa metodelor de lucru la care să apeleze sau platformelor pe care să le folosească în această situaţie excepţională, potrivit unui comunicat. 

Ca urmare, peste 60% din profesorii chestionaţi folosesc platformele pe care le consideră ei adecvate atât pentru adaptarea materiilor pe care le predau pentru mediul online, cât şi pentru comunicarea cu elevii. 

Pentru aceasta, pe de o parte au contat puterea şi deschiderea lor către noile tehnologii, iar pe de altă parte barierele logistice (necesitatea de a se ocupa şi de familie în această perioadă, lipsa accesului la internet/tehnologie). 

Profesorii sunt îngrijoraţi şi de dificultăţile pe care le întâmpină copiii în a accesa tehnologia şi internetul, doar 32% dintre ei înregistrând o prezenţă la cursurile online de peste 75%. 

Profesorii, nevoiţi să găsească soluţii cu resurse proprii

”Nevoia bruscă de a adopta tehnologia, în contextul în care nu este o soluţie unică recomandată pentru toţi profesorii, iar profesorii se văd nevoiţi să găsească soluţii cu resursele proprii, este considerat de către aceştia bulversant, atât pentru ei, cât şi pentru copii“, punctează Adina Nica, consultant cercetare şi strategie la compania de cercetare Open-I Research 

Ca dovadă, 32% din profesori se tem de faptul că elevii nu doresc să participe la cursurile online, iar 17% sunt îngrijoraţi că nu-şi pot organiza şi monitoriza eficient activitatea, în condiţiile în care doar 27% dintre ei spun că reuşesc să acopere peste 75% din materia pe care o au de predat. Alţi 30% susţin un grad de acoperire între 25 şi 50% din materie. 

”Suntem pregătiţi să oferim sprijin”

”La SuperTeach, suntem pregătiţi să le oferim sprijin atât în ceea ce priveşte dezvoltarea competenţelor digitale, cât şi inspiraţie şi idei în gestionarea şcolii online, care s-a dovedit provocatoare pentru cei mai mulţi dintre ei”, a spus Cristina Gheorghe, preşedinte al Institutului Dezvoltării Personale şi co-fondator al proiectului SuperTeach. 

Astfel, echipa SuperTeach, proiect naţional dedicat schimbării de mentalităţi în educaţie, a demarat o serie amplă de workshop-uri de competenţe digitale şi mentalitate deschisă în educaţie care să ajute profesorii să găsească soluţii mai rapide şi mai eficiente. Primele webinarii vor avea loc săptămâna aceasta, urmând să aibă ca invitaţi specialişti în educaţie, precum Oana Moraru sau Urania Cremene. Începând cu luna mai, cursurile vor fi disponibile gratuit şi pe o platformă dedicată. 

”Răspunsurile profesorilor din comunitatea SuperTeach ne-au arătat că această perioadă i-a afectat emoţional, însă că nu doresc să pună pauză educaţiei. Nu mai puţin de 78% dintre aceştia cred că este o perioadă de evoluţie în direcţia digitalizării domeniului lor. Ei au ieşit din zona lor de confort, dar au nevoie de ghidare, de sprijin şi de inspiraţie. Echipa noastră este pregătită să îi ajute să-şi continue misiunea chiar şi în condiţii de izolare socială”, a continuat Felix Tătaru, co-fondator al proiectului SuperTeach. 

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite