Ce trebuie să faci dacă bagajul tău a fost pierdut: Lista companiilor aeriene şi datele de contact pentru reclamaţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

Personalul insuficient de pe aeroporturile internaţionale şi erorile umane, urmate deseori de greve, pot duce la un pierderea bagajelor pasagerilor.

Ce poţi face pentru a evita să ţi se piardă bagajul

Specialiştii recomandă pasagerilor să ia o serie de măsuri înainte de îmbarcare pentru a evita să le fie pierdut bagajul de cală.

Cel mai simplu ar fi să vă luaţi un bagaj mic, pe care să-l puteţi avea cu dvs în avion. În cazul în care nu este posibil, indicat ar fi să vă fotografiaţi bagajul, atât exteriorul, cât şi interiorul, dar şi documentele de călătorie.

Deosebit de important este să ataşaţi bagajului de cală o etichetă cu numele şi numărul dvs de telefon, pentru că în cazul în care vă va fi pierdut bagajul veţi fi mai uşor de contactat.

O altă soluţie ar fi să vă cumpăraţi un bagaj colorat sau să ataşaţi un element distinct, precum o panglică sau orice altceva care v-ar ajuta să-l recunoaşteţi mai repede.

Ce faci dacă şi s-a pierdut bagajul ori a întârziat sau este deteriorat

Pentru cei care s-au întors din vacanţă fără bagaje sau cu ele întârziate ori distruse, Centrul European al Consumatorilor  – ECC Romania are câteva sfaturi:

   

depune imediat o reclamaţie – Property Irregularity Report (P.I.R.) la serviciul specializat din cadrul aeroportului; conţine datele tale de identificare, ale zborului şi ale bagajului înregistrat, precum şi datele necesare identificării acestuia (tipul geamantanului, culoare, dimensiuni, etc.)

transmite către compania aeriană o cerere de despăgubire

Pentru bagajul deteriorat/distrus reclamaţia se formulează imediat după descoperire, dar nu mai târziu de 7 zile de la data primirii bagajului.

Ce drepturi ai în cazul bagajului pierdut, întârziat sau deteriorat/distrus

bagaj pierdut (nu este găsit în 21 de zile de la depunerea reclamaţiei)

- contravaloarea geamantanului, a obiectelor din bagaj şi a celor de strictă necesitate achiziţionate pentru a le înlocui pe cele pierdute

bagaj întârziat (este găsit şi predat în termen de 21 zile)

- o sumă de bani pe care o poţi utiliza pentru achiziţionarea produselor de strictă necesitate (igienă, îngrijire personală, etc.) sau rambursarea sumelor plătite pentru obiectele de strictă necesitate achiziţionate de tine pe cont propriu.

bagaj deteriorat/distrus

- contravaloarea obiectelor deteriorate/distruse

Care sunt regulile privind acordarea despăgubirii

De regulă, companiile aeriene nu îşi asumă răspunderea pentru obiectele fragile din bagaj, pentru obiecte de valoare (bijuterii,  telefoane mobile, camere video, calculatoare), chei, documente şi alte asemenea obiecte de valoare. Pentru a evita excluderea acestora se recomandă încheierea unei asigurări de bagaje.

Determinarea sumei acordate pentru obiectele probate din bagaj de fac prin aplicarea unui grad de uzură de până la 10% pe an din valoarea dovedită a obiectelor.

Dacă nu poţi proba valoarea obiectelor din bagajul pierdut, se acordă o despăgubire în funcţie de greutatea bagajului (20 Euro/kg).

Ce documente trebuie să transmit către compania aeriană pentru a fi despăgubit

1. bagaj pierdut

P.I.R., tichetul de îmbarcare, eticheta bagajului, listă cu obiectele din bagaj însoţită de dovada valorii acestora prin documente fiscale, listă cu obiectele de strictă necesitate achiziţionate pentru a le înlocui pe cele pierdute însoţită de dovada valorii acestora.

2. bagaj întârziat

P.I.R., tichetul de îmbarcare, eticheta bagajului listă cu obiectele de strictă necesitate achiziţionate pentru a le înlocui pe cele pierdute însoţită de dovada valorii acestora.

3. bagaj deteriorat/distrus

P.I.R., tichetul de îmbarcare, eticheta bagajului, listă cu obiectele deteriorate/distruse din bagaj însoţită de dovada valorii acestora prin documente fiscale, raport de service din care să rezulte suma necesar a fi plătită pentru repararea geamantanului sau imposibilitatea reparării acestuia, după caz

Lista companiilor aeriene şi datele de contact pentru bagajele pierdute

Pe Aeroportul Otopeni – Henri Coandă există o multitudine de birouri „Lost and Found” ale căror date de contact le redăm mai jos:

Pentru orice problemă legată de bagajul dumneavoastră, vă rugăm să contactaţi compania aeriană şi Biroul de obiecte pierdute corespunzător companiei aeriene cu care aţi zburat.

Birourile Lost and Found sunt situate în zona de revendicare a bagajelor, Terminalul de Sosiri.

Birouri Lost and Found:

TAROM

Program: non-stop

Phone: +4 (021) 201 4976; +4 (021) 204 1205

Service center: +4 (021) 204 2725

GLOBEGROUND ROMANIA

Adria Airways

Aegean Airlines

Air Europa

Air Malta

Alitalia

Austrian

Bulgaria Air

Carpatair

Cyprus Airways

Easy Jet

EL-AL

Finnair

Fly Dubai

LOT

Lufthansa

Meridiana

Miami Air

Olympic Air

Pegasus

SAS

Sunexpress

Swiss Air

TAP Portugal

Program: non-stop

Mobile: +4 0722 311 417

E-mail: lostandfound@globeground.ro

MENZIES AVIATION ROMANIA

Aeroflot

AerroDirekt

Air Bucharest

Air Moldova

British Airways

Corendon Airlines

FlyEgypt

HiSky

LOT Polish Airlines

Nouvelair Tunisie

Onurair

Qatar Airways

Ryanair

Travel Service

Vueling

Phone: + 4 ( 021) 204 2675/ +4 ( 021) 204 3438

E-mail: otplfxh@johnmenzies.aero

ROMANIAN AIRPORT SERVICES

Air Cairo

Air France

Air Serbia

Eurowings

Gullivair

Hi Sky

KLM

Luxair

Turkish Airlines

Windrose Airlines

Wizz Air

Phone: +4  (021) 204 1428

Mobile: +4 (0756) 042 230 / +4 (0738) 721 695

Fax: + 4 (031) 827 0280

E-mail: otp.ll@handling.ro

SITA: OTPOPXH

VHF: 131.525

Uplift Airport Services S.R.L.

Blue Air

Program: non-stop

Phone: +4 (0745) 313 411; 

Fax: +4 (031) 817 15 61

E-mail: office@upliftaviation.ro

SITA: OTPLLXH

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite