Cazierul judiciar, care conţine şi eventualele sancţiuni penale, eliminat din dosarul de concurs pentru funcţionarii publici DOCUMENT

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministerul Muncii intenţionează să modifice legislaţia în vigoare, astfel încât angajarea personalului plătit din bani publici să se facă mult mai uşor, într-un timp mai scurt şi cu cât mai puţine documente.

„Având în vedere faptul că Legea-cadru nr. 284/2010 a fost abrogată, este necesar a se elabora o Hotărâre de Guvern în baza art. 31 alin. (1) şi (5) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare şi şi al art.554 alin. (4) şi (7) din Ordonanţa de Urgenţă nr.57/2019 privind Codul administrativ.

Prin modificarea actului normativ se are în vedere reducerea timpului necesar ocupării prin concurs a unui post de natură contractuală vacant sau temporar vacant din cadrul instituţiilor sau autorităţilor publice”, se arată în document. 

Proiectul prevede obligativitatea publicării într-un cotidian de largă circulaţie, facilitând astfel accesul persoanelor din toate zonele ţării la informaţia referitoare la organizarea concursului, prin centralizarea pe site-ul posturi.gov.ro a anunţurilor privind scoaterea la concurs a tuturor posturilor din administraţie, atât cele referitoare la funcţia publică cât şi a celor contractuale. 

De asemenea, se impune în sarcina instituţiilor care au pagină de internet publicarea pe aceasta, în cadrul unei secţiuni special create pentru concursuri, a anunţurilor privind organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante, anunţurile referitoare la examenele de promovare, precum şi rezultatele finale ale acestor concursuri, facilitând astfel accesul la informaţie şi asigurând o mai mare transparentă a acestora. 

De asemenea, instituţiile şi autorităţile publice care organizează concursuri pentru ocuparea posturilor contractuale vacante sau temporar vacante, trebuie să transmită documentele aferente acestor concursuri pe e-mail-ul posturi@gov.ro, în vederea publicării acestora pe portalul posturi.gov.ro. 

Totodată, se are în vedere eliminarea obligativităţii existenţei la dosarul de concurs a copiilor legalizate ale documentelor necesare pentru înscrierea la concurs a candidaţilor, precum şi a cazierului judiciar. 

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire. 

În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii. 

De asemenea, se propune acordarea unei indemnizaţii membrilor comisiei de concurs şi secretarilor acesteia, în procent de 10% din salariul minim brut pe ţară garantat în plată, pentru a nu exista discriminări faţă de procedura de acordare a acestei indemnizaţii în cazul desfăşurării concursurilor de ocupare a funcţiilor publice.

Întregul regulament şi condiţiile de selecţie poate fi văzut AICI

În prezent, cazierul judiciar se obţine de la Poliţie, în urma depunerii unei cereri. Un certificat de cazier judiciar e un document eliberat de autorităţi persoanelor şi care cuprinde siguaţia judiciară a acestora. 

   

În cazierul judiciar sunt trecute, după caz, condamnările sau alte măsuri cu caracter penal, procesual-penal sau administrativ. 

Nu se înscriu însă următoarele lucruri:

sancţiunile penale pronunţate pentru fapte săvârşite în timpul minorităţii;

măsurile de siguranţă luate fără aplicarea unei pedepse, cu excepţia internării medicale şi a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;

datele referitoare la persoanele faţă de care s-a dispus punerea în mişcare a acţiunii penale sau faţă de care a fost luată una dintre măsurile preventive prevăzute de Codul de procedură penală.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite