Drumul Expres Brăila-Galați: au început lucrările la podul peste Siret
0Au început lucrările la cea mai importantă structură a Drumului Expres Brăila-Galați, și anume podul peste Siret, a transmis secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioșteanu.
Potrivit acestuia, în șantierul Drumului Expres Brăila-Galați, a început execuția lucrărilor la cea mai mare lucrare de artă pe care o avem în construcție, după podul de la Brăila, și anume la o super-structura mai lungă de 1,7 km, care include viaducte peste complexul feroviar și digul de protecție, dar mai ales un pod hobanat peste Râul Siret cu o deschidere centrală de 130 de metri și două secundare de câte 80 m.
„Au fost deja forați, armați și turnați 65/900 piloți și estimăm ca până la sfârșitul lunii iulie a acestui an să se finalizeze această etapă aferentă lucrărilor de artă peste râul Siret”, a transmis oficialul pe pagina sa de Facebook.
Potrivit secretarului de stat, proiectul cuprinde următoarele structuri: viaductul de acces de pe malul drept (896, 42 ml); podul peste râul Siret (307,75 ml); viaductul de acces de pe malul stâng (447,91 ml); pasaj peste complexul de cale ferată (139,14 ml).
Pentru acest tip de lucrare, antreprenorul are cinci instalații de foraj mobilizate, urmând ca în perioada următoare să mărească numărul acestora cu încă două.
Alte lucrări care se desfășoară în santier:
- Se execută lucrări de terasamente la sensul giratoriu de la km 1+524;
- Se execută lucrări de așternere a stratului de formă, stratului inferior de fundație, dar și a stratului superior de fundație aferent sistemului rutier al girației de la km 1+524;
- Pe partea dreaptă a drumului între km 4+200 și km 5+100 se execută lucrări de așternere a stratului superior de fundație;
- Se execută lucrări de relocare a rețelelor de utilități publice.
Ionel Scrioșteanu a mai precizat că stadiul fizic al Drumului Expres Brăila-Galați este de 40%, iar dacă vremea va fi favorabilă și antreprenorul va menține ritmul de lucru, se poate lua în considerare darea în trafic a acestui obiectiv mai devreme de termenul contractual de finalizare din aprilie 2024.
Constructorul este Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL, cu o valoare a contractului de 371.416.131,09 lei, fără TVA, cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.
Drumul Expres Brăila – Galați are o lungime de 10,767 km. Va avea două benzi de circulație, pe fiecare sens, trei poduri, două viaducte și un pasaj. Pornește din drumul de legătură brăilean al podului peste Dunăre și se încheie la intersecția cu DN2B, în zona Movileni.
„Drumul Expres Brăila – Galați va fi o alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B, va asigura o conexiune rapidă între cele două orașe, dar și cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila.”, a mai precizat oficialul din Transporturi.