Crește concurența Tesla: Ce planuri au cei mai mari producători auto din Statele Unite

0
Publicat:

Unii dintre cei mai mari producători auto din Statele Unite au format o nouă companie pentru a opri dominația Tesla în ceea ce privește încărcătoarele pentru mașinile electrice, dar și pentru a profita de subvențiile administrației Biden, relatează Reuters.

Statii de incărcare Tesla, Foto: Arhivă Adevărul
Statii de incărcare Tesla, Foto: Arhivă Adevărul

Potrivit sursei citate, General Motors, Stellantis, Hyundai care include și Kia, Honda, BMW și Mercedes-Benz sunt producătorii care formează această nouă companie. Ele sunt responsabile pentru jumătate din mașinile vândute anual în Statele Unite, însă sunt în urma Tesla când vine vorba despre mașinile electrice.

Împreună vor astfel să creeze o infrastructură de stații de încărcare și să devină un lider din acest punct de vedere. Obiectivul este de 30.000 de stații de încărcare rapidă.

În primă fază, acestea ar fi amplasate de-a lungul autostrăzilor mari și în orașele cele mai importante. Din păcate, nu a fost dezvăluit și cât vor investi companiile menționate în acest plan, nici individual, nici cumulat. De asemenea, nu a fost anunțat numele companiei pe care o vor forma.

Investiția va fi mult mai mică prin acest parteneriat decât construirea de rețele individuale de încărcare”, a declarat Akshay Singh, partener la compania de consultanță PwC Strategy&.

Directori din industrie familiarizați cu costul încărcătoarelor au spus că înființarea acestei întreprinderi ar putea costa mai multe miliarde de dolari.

Casa Albă a lăudat înțelegerea. „Credem că acesta este un pas important înainte”, a spus secretarul de presă al Casei Albe, Karine Jean-Pierre. „Se creează noi locuri de muncă sindicale pentru instalare și întreținere.”

Administrația Biden și-a stabilit obiectivul de a atinge numărul de 500.000 de încărcătoare până în 2030.Tesla a avut o cotă de piață în SUA de 60% pentru vehiculele electrice și are în prezent 18.000 de stații de încărcare în SUA. În acest context, ceilalți producători au mult de recuperate, spun specialiștii.

GM, Mercedes și alții au fost de acord să adopte tehnologia de încărcare dezvoltată de Tesla din 2025. GM a spus anterior că ar putea economisi 400 de milioane de dolari de la accesul la rețeaua Tesla.

Ceilalți producători auto – Stellantis, Hyundai, Honda și BMW – nu s-au angajat în tehnologia Tesla și au planuri de produse care se bazează pe un rival cunoscut sub numele de Combined Charging System (CCS). Noua companie de încărcare va accepta ambele standarde de încărcare, dar va concura cu rețeaua Tesla.

Directorii executivi ai celor șapte mărci de mașini au spus că o rețea de încărcare construită precum benzinăriile cu toalete, servicii alimentare și operațiuni de vânzare cu amănuntul ar sprijini o lansare mai rapidă a vehiculelor electrice.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite