Următorii ani ne vor aduce o schimbare majoră a managementului hotelier din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
captura

Cluj, Timişoara şi Iaşi. Acestea sunt principalele oraşe ale României care ar putea aduce în următorii ani un nou trend în industria ospitalităţii, şi anume implementarea managementului hotelier pe scară largă. Fenomenul e astăzi practicat cu succes pe continentul nord-american, dar e prezent şi în vestul continentului european, cu un grad sporit de aplicabilitate.

 Nu acelaşi lucru se poate spune despre Europa Centrală şi de Est. Spre exemplu, Bucureştiul, oraş dominat de marile lanţuri hoteliere, cu management asigurat la pachet, va rămâne ceva vreme cu actuala modă.

Pe de altă parte, nu toate hotelurile se pretează unui asemenea sistem de operare, ci cele cu un minim de 40 sau 50 de camere, construite în zone cu destinaţie turistică recunoscută deja.

Evaluările de mai sus aparţin Andreei Bălaj, general manager al Transilvania Trek, cea care se declară prima companie de management hotelier din România. Transilvania Trek deţine în prezent Double Tree by Hilton – City Plaza din Cluj Napoca, iar până la finele anului intenţionează să preia gestionarea unui nou proiect hotelier, aflat tot în municipiul Cluj, dar şi să semneze alte două contracte de management în domeniu.

În opinia aceleiaşi Andreea Bălaj, hotelurile de pe Litoralul românesc nu pot apela la acest nou model de business, şi asta în primul rând din cauza perioadei lor de activitate. „Sezonalitatea e cea care decide foarte tare în acest caz. Cu cinci, şase luni de activitate pe an nu poţi face ca demersul tău să funcţioneze la parametrii doriţi”, mai precizează Bălaj, care crede că e dificil să ţii permanent deschis un hotel la malul mării.

În opinia ei însă, viitorul în domeniu se va scrie din ce în ce mai apăsat în lumina noului sistem. În primul rând, adaugă Bălaj, fiindcă „pe termen mediu şi lung există un potenţial semnificativ în industria hotelieră, pentru că România începe să prezinte interes pentru investitorii instituţionali prezenţi în Europa. Ea crede că din acest punct de vedere randamentele unei asemenea investiţii în România sunt peste cele similare din Germania, Franţa şi chiar din Polonia, „noul tigru” al Europei.

Potrivit calculelor oficiale, pentru ridicarea unui hotel cu zece etaje şi circa 100 de camere e nevoie în prezent de sume curprinse între opt şi zece milioane de euro, dar încercările vin şi după inaugurarea acestuia, când e nevoie de o echipă care să asigure buna funcţionare a acestuia, cu accent pe mentenanţa clădirii şi pe asigurarea unui flux constant de vizitatori, care să asigure un grad mediu anual de ocupare a camerelor de cel puţin 60%.

  

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite