Secretele culorilor în marketing şi cum se alege logoul unei companii - INFOGRAFIE

Secretele culorilor în marketing şi cum se alege logoul unei companii - INFOGRAFIE

McDonald`s a combinatul galbenul cu rosu pentru a fi vesel si tineresc

Simon McArdle, brand strategist al studioului online The Logo Company, a publicat un ghid grafic de psihologie a culorii atunci când vine vorba de emblemele de firmă. Modele de logouri importante servesc ca exemple pentru emblemelor firmelor mici ţi mijlocii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Logoul unei firme transmite potenţialilor clienti şi parteneri de afaceri primele impresii despre serviciile şi marfurile pe care le vinzi. Culoarea emblemei poate transmite optimism, seriozitate sau forţă, spun specialişti americani în psihologia designului de logo. 

Galben: optimism 

Galbenul transmite un sentiment de optimism clientului, crede McArdle. Galbenul este culoarea soarelui. Ca atare, este uşor de înţeles de ce galbenul evocă sentimente de optimism, claritate, şi căldură.  
  
Tot galbenul este o culoare bogată-duce cu gândul la aur.  
  
Un alt avantaj a galbenului este că scoate în evidenţă logoul firmei tale, atunci când se află într-o aglomerare de embleme, să zicem pe un panou de prezentare a sponsorilor sau a partenerilor la o conferinţă de afaceri.  
  
De exemplu, arcele galbene din emblema McDonald's sunt vesele şi prietenoase cu copiii.  
  
În schimb, gigantul american din curierat şi transport de mărfuri UPS-prezent şi el în România-foloseşte altfel galbenul: scutul auriu cu negru este demn şi direct.  
  
Producătorul de utilaje pentru construcţii CAT utilizează galbenul într-un mod diferit: culoarea semnifica siguranţă şi atenţie-calităţi atât de importante pe şantiere. Căştile de protecţie ale constructorilor sunt galbene, la fel şi semnele de atenţionare.  

Portocaliu: nu da înapoi! 

Portocaliul este culoarea încrederii în sine, a curajului, a îndrăznelii.  
  
Oranjul nu rămâne neobservat, se distinge în mulţime şi transmite:  "Nu mă tem să fiu în centrul atenţiei". 
  
Portocaliul este şi creativ, tineresc, entuziast. Motocicletelen-embelema ale Americii, ale libertăţii şi ale îndrăznelii, Harley-Davidson, folosesc portocaliul în logo.  
  
Asocierea portocaliu-negru-alb vorbeşte despre dorinţă de competiţie şi de sfidare a adversarului. În final, forma plus culori, rezultă un logo dur şi atrăgător.  
  
Pe de altă parte, portocaliul este şi o culoare prietenoasă cu copiii, iar reţeaua de jocuri şi distracţie pentru copii Nickelodeon -prezenţa pe cablu şi în România-foloseşte cu succes această culoare.  
  
La fel şi sucul de portocale Fanta atrage atenţia tinerilor de pe tot mapamondul.  
  

Roşu: energie 

Roşul poate fi o infuzie de sânge tânăr, poate fi o incaractura de energie.  Tot roşul poate creşte pulsul privitorului.  
  
Este o culoare puternică şi caldă totodată, incitantă, sexy, şi poate exprimă urgenţă.  
 
Roşu este culoarea sângelui şi a dragostei, a clasicilor trandafiri, dar şi a indicatorului STOP sau INTERZIS.  
  
Această culoare energică merge bine în industria de divertisment.  
  
Logoul companiei nipone de jocuri Nintendo are un font simplu şi aproape nici o imagine, dar utilizarea culorii roşii îl scoate în evidenţă.  
  
Reţeaua online de divertisment Netflix, sosită anul acesta în România, face uz de roşu: un dreptunghi simplu, cu litere îngroşate. 
  
Şi Coca-Cola profită de alura primitoare a culorii roşii şi exprimă pozitivism şi ataşament.

Mov: imaginaţie 

Movul şi nuanţele sale stimulează imaginaţia şi invită la explorarea universului.  
  
Violet este culoarea regalităţii, evocă imagini de grandoare, opulenţă şi misticism.  
  
Nu degeaba masonii folosesc violetul în anumite procesiuni, simbolizând pentru ei, printre altele, doliul. Să ne aducem aminte de acuzaţiile de utilizare a „flăcării violet“ în timpul campaniei prezindenţiale.  
  
Movul activează imaginaţia şi subjuga ochii privitorului.  
  
Brandurile care valorifică violetul transmit mesajul "orice este posibil" şi atrag atenţia clienţilor care caută o experienţă cu un pas peste normalitate.   
  
În America se prinde un canal de televiziune, Syfy, de showuri şi filme cu teme supranaturale, fantastice, science-fiction, horror. Logoul sau este un model de emblemă în care se foloseşte violetul. 
  
Violetul şi purpuriul simbolizează şi înţelepciunea. Brandul de cărţi poştale Hallmark, prezent în România cu divizia TV de seriale pentru femei şi familie, are logo violet.

Când îi oferi unui copil o felicitare Hallmark, îi oferi, de fapt, înţelepciune şi joci rolul unui mentor sau al unei persoane înţelepte, dornice să se cufunde în activităţi noi.  

 Albastru: forţă

Un logo de firmă albastru poate semnifica forţă, dar şi calm.  
  
Tot ce trebuie să faci este să te aşezi la malul mării într-o zi frumoasă sau să te uiţi la cer şi vei înţelege că albastrul este o culoare calmantă.  Într-adevăr, albastrul transmite sentimente de putere, trăinicie  şi linişte. 
  
Mărci de tehnologie, cum ar fi Dell, IBM sau Intel, uzează de acest mesaj al încrederii în albastru.  
  
Aceste branduri spun că pe produsele lor lumea se bazează zi de zi.  
  
Şi companiile de maşini şi aparatură folosesc albastrul. Două modele de logo: Ford şi General Electric. 
 

Verde: creştere 

O fi Pământul "Planetă Albastră", dar există o grămadă de verde aici.  
  
Verdele este liniştit şi paşnic şi transmite ideea de creştere. 
  
Multe branduri ale căror produse se ocupă cu mediul şi agricultura folosesc verdele.  
  
Producătorul de utilaje agricole John Deere, postul TV Animal Planet, precum şi cercetaşii utilizează verdele în logourile lor.  
  
Verdele mai exprimă şi sănătate, iar companiile care produc, de exemplu, alimente pentru slăbit folosesc verdele în logourile lor.  
  

Alb-negru înseamnă clasic şi elegant  

Tehnic vorbind, albul şi negrul sunt non-culori. Negrul înseamnă, de fapt lipsă culorii (a luminii), iar albul este sumă tuturor culorilor de pe discul cromatic. 
 
În tehnică logourilor, combinaţiile de alb şi negru oferă embleme impresionante.  
  
Negrul este profesionist şi credibil, dar poate fi la fel de bine ieşit din ţipare, îndrăzneţ, avangardist.  
  
Albul este curat şi pur.  Abul şi negrul se folosesc împreună la logouri atemporale şi furmoase.  
 
Nike şi Puma utilizează negru pentru o notă îndrăzneaţă, în timp ce ziarele de prestigiu folosesc în logo albul şi negrul  pentru a exprimă simplitate şi echilibru.  
  
Grîul este iportant mai ales atunci când este luminat cu un finisaj argintiu. Companii auto, cum ar fi Mercedes-Benz şi Honda, folosesc logouri arginţii.  

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: