Marile premii au ramas acasa

S-a intamplat ca Emir Kusturica si baietii sai din "No Smoking" nu au mai putut veni. S-a mai intamplat ca nici Claire Denis, autoarea grozaviei "Trouble Everyday" nu ne-a mai onorat cu prezenta de

S-a intamplat ca Emir Kusturica si baietii sai din "No Smoking" nu au mai putut veni. S-a mai intamplat ca nici Claire Denis, autoarea grozaviei "Trouble Everyday" nu ne-a mai onorat cu prezenta de care am fi putut profita, eventual, pentru a o intreba de ce trebuia Beatrice Dalle sa-si bage mainile pana la cot in maruntaiele unui barbat. A avut cineva de suferit de pe urma acestor mici accidente intervenite pe parcursul "programelor paralele"? Nicidecum. La aceasta a XI-a editie, cel mai vechi si mai rezistent dintre festivalurile noastre a dovedit, inainte de orice, ca este indeajuns de puternic pentru a trai chiar din obiectul muncii sale, scurtmetrajul, sau din proiectii fara vedete dar cu subiecte tulburatoare cum au fost cele doua documentare despre tragedia vasului Struma, realizate de Simha Jacobovici din Canada si, respectiv, Radu Gabrea, ultimul premiat la Ierusalim. "DaKINO" si-a format, incetul cu incetul, un public al sau, alcatuit mai ales din studenti drept care, anul acesta, spre deosebire de alte dati, cei cativa critici care il urmarim cu fidelitate, nu am mai privit, odata cu filmele, si spectacolul dezolant al salii nu prea populate. Ar fi chiar timpul sa se acorde si un Premiu al publicului, reactiile acestuia meritand sa fie luate in seama. Am avut cu totii, spectatori sau profesionisti, pe ce sa ne lipim ochii si sufletul. O buna selectie, asigurata de colegii nostri Doina Bunescu si Mihai Chirilov ne-a oferit propuneri culese din recenta recolta a scurtmetrajului din lumea mare, atat cat este ea accesibila festivalului ce nu-si poate permite permanenta unei echipe de selectioneri, care sa bata manifestarile de gen pentru a depista noutatile. Prezenta masiva a filmului francez era aproape inevitabila: cel mai mare festival de scurtmetraj din lume este cel de la Clermont-Ferrand, din inima Frantei, tara cu o lunga traditie si o productie abundenta in materie. Juriul, condus de Gary McVey, director executiv al Fundatiei Americane de Cinema a acordat Premiul sau special lui Daniel Casagrande (Franta) pentru "La vie Ã

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos: