FOTO Învăţăm fizica prin joacă: un proiect inovativ care se predă în multe şcoli şi licee din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Plecând de la faptul că elevii se plâng de faptul că fizica este abstractă, mai mulţi profesori din România au reformat sistemul şi îi învaţă legile fizicii cu ajutorul experimentelor.

Ion Băraru, profesorul de fizică de la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân“ din Constanţa, ne-a arătat metodele inovative prin care mulţi dascăli din România le folosesc la orele de fizică, în locul celor învechite.
Astfel, cu doar câteva baloane, un electroscop şi o forţă de frecare ne-a demonstrat că există două sarcini diferite.

Reforma predării fizicii în învăţământul preuniversitar din România a început în 2011, cu ajutorul Societăţii Române de Fizică din România. În prezent, peste 100 de profesori din Constanţa s-au alăturat proiectului pilot.

„Am plecat de la ideea că elevii se plâng de faptul că fizica este greu de înţeles, că este abstractă, că are multe formule“, spune Cristian Hanu, manager de program. Aşa se face că în opt judeţe din ţară fizica se predă prin alte metode. „Noi plecăm de la o experienţă pe care elevul o înţelege şi profesorul îl ajută să afle răspunsul şi astfel să înţeleagă fenomenul“, explică managerul de proiect.

Elevii de la mai multe şcoli şi licee din ţară învaţă fizica prin noile metode. Până în prezent proiectul pilot se derulează în unităţile şcolare din Timiş, Arad, Hunedoara, Bistriţa Năsăud, Botoşani, Iaşi şi Constanţa.

Şi proiectul nu se opreşte aici. În curând, vor fi cooptaţi şi profesorii de fizică din judeţele învecinate