Cum poţi evalua moralul angajaţilor tăi. Patru ponturi pentru a îmbunătăţi atmosfera de la birou

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Atmosfera de la birou se poate schimba prin câteva metode simple FOTO - executivocoach.com

Un angajat nemulţumit este şi un angajat neproductiv, cel puţin asta sugerează mai toate studiile pe această temă. Poţi verifica cât de mulţimiţi sunt angajaţii din subordine prin câteva metode simple şi la fel de uşor se poate schimba atmosfera de la birou dacă este cazul.

Toate studiile arată că un angajat nemulţumit nu este deloc benefic pentru companii. Acesta ajunge să devină neproductiv şi chiar să plece, iar costurile aduse de instruirea unui alt angajat nu sunt de neglijat. Pentru a vedea care este starea de spirit în companie, specialiştii recomandă:

- chestionare anonime, în care angajaţilor li se cere să spună cât de satisfăcuţi sunt de locul de muncă. 

- o politică de tipul uşilor deschise – lăsarea uşilor deschise la biroul în timpul orelor de lucru încurajează angajaţii să interacţioneze între ei şi cu managerii şi chiar să lege prietenii

- monitorizarea absenţelor angajaţilor – întârzierile frecvente, absenţa constantă de la muncă poate indica faptul că angajatul respectiv vrea să „evadeze” de la locul de muncă.

- întâlniri în grup cu ceilalţi angajaţi, în locuri neformale, pot să ajute la sudarea unei relaţii de apartenenţă. 

Odată ce ai identificat că moralul angajaţilor nu este tocmai cel dorit poţi lua măsuri, iar Career Addict recomandă:

- Activităţi plăcute, care să îi facă pe angajaţi să vină cu plăcere la muncă. De exemplu, într-una din zilele săptămânii se pot muta birourile într-o cafenea, în alta înainte de muncă angajaţii se pot întâlni să ia micul dejun împreună şi să organizeze sarcinile pentru orele de program.

- Un premiu, un nou client sau finalizarea unui proiect important se poate încheia cu o sărbătoare, stropit cu şampanie. Recunoscând astfel eforturile angajaţilor, aceştia devin mai încrezători şi motivaţi.

- Citatele inspiraţionale, pe cât de banale ar putea părea, pe atât de folositoare sunt, mai ales în zilele în care angajaţii nu prea au chef de muncă. 

- Încurajează-i să-şi urmărească pasiunile. Unui coleg pasionat de drumeţii pe două roţi îi poţi face cadou o bicicletă de ziua lui, iar discuţiile despre pasiunile sale nu fac altceva decât să îl determine nu te considere „un roboţel” pe care nu-l interesează nimic altceva decât munca.  

Vă mai recomandăm:

Şapte joburi pentru personalităţile introvertite. Ce cariere te ajută să eviţi contactul cu cei din jur la locul de muncă

10 obiceiuri pe care le au oamenii de succes. De la meditaţie la exerciţii fizice şi muzică motivaţională